مراقبت از خودرو در زمستان

مراقبت از خودرو در زمستان

زمستان نزدیک است.برای بسیاری از رانندگان,این به معنی نزدیک بودن مقابله با چالش های مراقبت از خودرو می باشد.چالش هایی مانند خیابان های نمک ریخته شده,جاده های یخ زده,دمای منجمد کننده و برف سنگین.چگونه می توانید مطمئن شوید که خودروی شما در طول مشکلات زمستان به خوبی مراقبت می شود؟ما 8 راهنمای ساده ی مراقبت از خودرو را فراهم کرده ایم تا بتوانید اطمینان حاصل کنید خودروی شما در طول زمستان با مشکلی مواجه نخواهد شد.

روشنایی

یک خطر اساسی در رانندگی در زمستاناین است که خورشید خیلی زود غروب می کند,که یعنی روشنایی روز کمتری وجود دارد,مخصوصا موقعی می خواهید از کار به خانه بروید.در نتیجه,می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید چراغ های خودرویتان سالم هستند,و بیشترین نور ممکن را تولید می کنند.اگر یکی از چراغ ها سوخته است,قبل از اینکه حرکت کنید درستش کنید,و اگر برف ها روی چراغ را پوشانده اند,حتنا قبل از آنکه حرکت کنید آن ها را کنار بزنید.اگر چراغ های جلوی شما مه شکن یا زرد هستند,حتما آنها را تعویض کنید یا یک کیت جایگزینی آسان همراه خود داشته باشید.

چراغ خودرو

باتری

معمولا به کار افتادن باتری ها در آب و هوای سرد سخت تر از کار کردن در آب و هوای گرم است.در نتیجه,باتری ای که در طول تابستان عمرش را کرده و دیگر کهنه شده است,ممکن است در زمستان تمام شود.توصیه ی ما این است که قبل از اینکه زمستان شروع شود یک تست ولت از باتری های خود به عمل آورید تا مطمئن شوید هنوز هم خوب و مرتب کار می کنند.اگر این طور نیست,هر چه سریعتر یک باتری جدید بخرید تا هیچگاه مجبور نباشید نسبت به استاندارد بودن یا جا ماندن در هوای سرد باشید.

باتری-خودرو

ضد یخ‌

ضد یخ در زمستان یک امر حیاتی است چون موتور را از یخ زدن در آب و هوای سرد باز می دارد.قبل از اینکه زمستان آغاز شود,مطمئن شوید که خودروی شما کمبود ضد یخ ندارد و یا اینکه در موتور شما سوراخ و نفوذی وجود ندارد که باعث شود ضد یخ خشک شود.بسیاری از مکانیک ها به رانندگان پیشنهاد می کنند از یک ترکیب 50/50 از ضد یخ و آب در رادیات های خود استفاده کنند که باعث می شود موتور کمتر از موقعی که فقط از ضد یخ استفاده می کنید یخ بزند.

ضدیخ

فشار تایر

بسیار مهم است که دائم حواستان به فشار تایر باشد مخصوصا وقتی هوا در حال سرد شدن است.این به این خاطر است که فشار تایر با دمای هوا تغییر می کند,به ازای هر 10 درجه کاهش دما یک پوند بر مربع فشار کاهش می یابد.رانندگی با فشار تایر کم ممکن است باعث پنچری و یا جدا شدن لاستیک از لنت شود که مسلما باعث بروز تصادف می شود.همچنین,وقتی تایرهای شما در وضعیت مناسبی نباشند کنترل خودرو نیز سخت تر است.اگر فشار تایر های خود را بررسی کردید و فهمیدید که یکی یا تعداد بیشتری از تایرهای شما فشار کمی دارند,آنها را در تعمیرگاه ها تنظیم کنید و فراموش نکنید وقتی دما شروع به بالا رفتن کرد کمی فشار تایرها را کم کنید.

فشار-تایرها

بررسی شرایط بخاری خودرو

یکی از مهمترین اقدامات لازم برای مراقبت از خودرو در زمستان این است که از سلامت کامل بخاری خودرویتان مطلع شوید و اگر دیدید که گرمای کمی از بخاری به داخل کابین می آید، سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. شما در این راستا می توانید ابتدا به عیب یابی بخاری خودرو بپردازید و پس از مشخص شدن آن عیب، به یک تعمیرگاه بروید تا بخاری به شرایط عادی و مطلوبش برسد. ضمن اینکه استفاده از بخاری خودرو از اوایل پاییز شروع شده و حتی تا اوایل بهار می تواند ادامه یابد و مختص سه ماه زمستان نمی باشد. در ضمن بخاری برای رفع بخار شیشه ماشین اجباری است.

بخاری-خودرو
امتیاز دهید post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.