تعمیر ساعت گیربکس

تعمیر ساعت گیربکس

جعبه دنده های اتوماتیک، از پر طرفدارترین نوع جعبه دنده محسوب می شوند که بر روی اکثر خودروها قابل نصب هستند. گیربکس های اتوماتیک جدید و مدرن برای عملکرد بهتر و تعویض دنده دقیق تر، مجهز به قطعه ای به نام ساعت گیربکس هستند. فراموش نکنید که عدم رعایت نکات سرویس و نگهداری می تواند منجر به آسیب دیدن این قطعه و گیربکس اتوماتیک شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه عیب یابی و تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک بیشتر آشنا شوید.

قبل از آن که به شرح تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی از خصوصیات و جزئیات آن داشته باشیم. این قطعه از متریال آلومینیوم و فولاد تولید می شود و مجهز به فشنگی های الکتریکی است. البته بهتر است بدانید که ساعت های گیربکس خودروها با توجه به نوع جعبه دنده و توان موتور با یکدیگر تفاوت دارند.

بیشتر بخوانید: گیربکس چیست؟

نقش ساعت در گیربکس اتوماتیک

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که نقش ساعت در گیربکس اتوماتیک چیست؟ ساعت، از مهم ترین بخش های گیربکس اتوماتیک محسوب می شود و وظیفه تعویض دنده ها در زمان مناسب را بر عهده دارد.  هر چقدر که فشار روغن در گیربکس بالاتر برود و دور موتور بیشتر شود، ساعت گیربکس فرمان تعویض دنده را صادر می کند. علاوه بر آن اگر دور موتور کاهش یابد، این قطعه دنده را در حالت معکوس قرار می دهد. لازم به ذکر است که اگر این قطعه دچار آسیب شود، عملکرد خودرو به طور کامل متوقف می گردد.

تعمیر ساعت گیربکس

علل خرابی ساعت گیربکس

امروزه متاسفانه بسیاری از خودروها با مشکل خرابی ساعت گیربکس مواجه می شوند. شما می توانید با دانستن علت خرابی این قطعه، از شر هزینه های سنگین تعمیرات خلاص شوید و با کمترین مبلغ، گیربکس اتومبیل خود را در بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر نمایید. از مهم ترین علت های خراب شدن این قطعه، می توان به استفاده از روغن جعبه دنده نامرغوب و عدم رعایت اصول رانندگی اشاره نمود. فراموش نکنید که شما می توانید با رعایت نکات ضروری، طول عمر این قطعه را به حداکثر برسانید و از خراب شدن گیربکس اتوماتیک خودرو خود جلوگیری کنید.

1-استفاده از روغن جعبه دنده نامرغوب

یکی از مهم ترین علت های خرابی ساعت گیربکس اتوماتیک، استفاده از روغن جعبه دنده نامرغوب است؛ استفاده از روغن جعبه دنده نامرغوب سبب عملکرد ضعیف گیربکس اتوماتیک می شود. علاوه بر آن، روغن های نامرغوب میزان اصطحکاک قطعات گیربکس را افزایش می دهند و طول عمر آن را به حداقل می رسانند.

البته هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با استفاده از روغن های هیدرولیک ترانس مرغوب، از خراب شدن و هزینه سنگین تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که عدم تعویض به موقع روغن گیربکس نیز منجر به آسیب دیدن این قطعه می گردد. طبق نظر کارشناسان، روغن گیربکس اتومبیل باید هر 80 الی 140 هزار کیلومتر یکبار تعویض شود.

2-عدم رعایت اصول رانندگی

از دیگر عواملی که منجر به آسیب دیدن ساعت گیربکس اتوماتیک می گردد، می توان به عدم رعایت اصول رانندگی اشاره نمود. حال سوال اینجاست که عدم رعایت نکات رانندگی، چگونه منجر به آسیب دیدن ساعت گیربکس می شود؟ عدم برخی از نکات نظیر تیک آف حین حرکت یا تقه زدن یا حتی تکان دادن دسته دنده حین حرکت، می توانند سبب از بین رفتن ساعت گیربکس اتوماتیک شوند. در چنین شرایطی، باید سریعا برای تعمیر ساعت گیربکس اقدامات لازم را به عمل آورید.

علائم خرابی ساعت گیربکس

همانطور که اشاره شد، عدم رعایت برخی از نکات، می تواند سبب آسیب دیدن این قطعه گردد. از طرفی دیگر، عدم توجه به علائم خرابی ساعت گیربکس، موجب آسیب دیدن قطعات دیگر و در نتیجه افزایش چندین برابری هزینه تعمیرات می گردد. شما می توانید با بررسی علائم خرابی این قطعه، سریعا برای تعمیر آن اقدام نمایید و از آسیب دیدن قطعات دیگر و هزینه سنگین تعمیرات جلوگیری کنید. از مهم ترین علائم خرابی ساعت گیربکس اتوماتیک، می توان به تقه زدن حین حرکت، تاخیر در تعویض دنده، تغییر نادرست دنده ها و چشمک زدن مداوم چراغ چک اشاره نمود.

1-تقه زدن حین حرکت

یکی از مهم ترین نشانه و علائم خرابی ساعت گیربکس اتوماتیک، تقه زدن حین حرکت خودرو است. اگر این قطعه خراب باشد، نمی تواند موقعیت گیربکس را به خوبی مشخص کند و در نتیجه با سرعت دنده را تغییر می دهد. در چنین شرایطی، خودرو با تقه و ضربه شدیدی به حرکت در می آید. لازم به ذکر است که تقه های گیربکس اتوماتیک، می تواند منجر به آسیب دیدن قطعات سیستم محرک نظیر پلوس و دیفرانسیل گردد. به همین دلیل، باید پس از احساس تقه زدن گیربکس، به تعمیرگاه های معتبر برای تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک مراجعه فرمایید.

2-تاخیر در تعویض دنده

از دیگر نشانه های معیوب بودن ساعت گیربکس، می توان به تاخیر در تعویض دنده ها اشاره نمود. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، اگر این قطعه خراب باشد، نمی تواند موقعیت و وضعیت فعلی گیربکس را مشخص کند. در چنین شرایطی، ممکن است دنده های خودرو با تاخیر تعویض شوند.

3-تغییر نادرست دنده ها

خوب است بدانید که اگر ساعت گیربکس اتوماتیک خراب باشد، دنده ها نیز به درستی تغییر نمی کنند. به گویشی دیگر، اگر این قطعه دچار آسیب باشد، دنده معکوس خودرو به موقع عمل نمی کند و این امر موجب کاهش شتاب و توان آن می شود.

4-چشمک زدن چراغ چک

یکی دیگر از علائم خرابی ساعت گیربکس اتوماتیک، چشمک زدن مداوم چراغ چک است. اگر این قطعه دچار آسیب شود، چراغ چک به طور مداوم چشمک می زند. البته چشمک زدن چراغ چک ممکن است علت های دیگری نیز داشته باشد.

از این رو، اگر مشاهده نمودید که چراغ چک اتومبیل شما به طور مداوم چشمک می زند یا روشن می ماند، بایستی سریعا به تعمیرگاه ها و مراکز معتبر مراجعه فرمایید و در صورت لزوم برای تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک خودرو خود اقدامات لازم را به عمل آورید.

تعمیر ساعت گیربکس

هزینه تعمیر ساعت گیربکس

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که هزینه تعمیر ساعت گیربکس خودرو های اتوماتیک چقدر است؟ هزینه تعمیر ساعت جعبه دنده اتوماتیک با توجه به عوامل خاصی تعیین می گردد. از مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت تعمیرات این قطعه، می توان به نوع خودرو، نوع گیربکس، نرخ روز، قطعات جانبی و … اشاره نمود. البته برای اطمینان خاطر بیشتر، بهتر است قبل از مراجعه به تعمیرگاه ها، از چندین مراکز معتبر اقدام به دریافت استعلام هزینه تعمیر ساعت جعبه دنده نمایید.

شما می توانید با مراجعه به مجموعه ما، گیربکس اتوماتیک اتومبیل خود را به بهترین شکل ممکن همانند روز اول به صورت کاملا تضمینی با مناسب ترین هزینه تعمیر کنید. پس فرصت را غنیمت شمارید و در اولین فرصت با کارشناسان ما از طریق پل های ارتباطی زیر در تماس باشید.

قیمت ساعت گیربکس اتوماتیک

پیش از انجام هر اقدام جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک خود، بهتر است برای استعلام قیمت ساعت جعبه دنده اقدام نمایید. خوب است بدانید که ساعت گیربکس اتوماتیک در دسته قطعات گران قیمت اتومبیل قرار می گیرد. به همین دلیل، کارشناسان و متخصصان بجای تعویض این قطعه، آن را تعمیر می کنند. البته  ساعت گیربکس برخی از خودروها قابل تعمیر و استفاده مجدد نیست. به همین دلیل، باید برای خرید و استعلام قیمت این قطعه به فروشگاه های لوازم یدکی معتبر مراجعه فرمایید.

کلام آخر

همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد، گیربکس اتوماتیک خودروها متشکل از بخش های متفاوتی بوده و هر کدام از آن ها، از وظیفه خاصی برخوردار هستند. ساعت از قطعات مهم گیربکس اتوماتیک بوده و از اهمیت به سزایی در عملکرد اتومبیل برخوردار است.

اگر متوجه علائم خرابی این قطعه شدید، بایستی سریعا برای تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک اتومبیل خود اقدام نمایید. فراموش نکنید که برای انجام این کار، نباید به هر مرکز تعمیراتی مراجعه فرمایید. شما می توانید با مراجعه به مجموعه ما، گیربکس اتوماتیک خودرو خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر نمایید و لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای افزایش طول عمر ساعت گیربکس اتوماتیک به منظور جلوگیری از فرسایش جعبه دنده و افزایش هزینه تعمیرات، بایستی اصول رانندگی را رعایت نموده و هر چند وقت یکبار برای سرویس و اورهال کلی اتومبیل خود اقدامات لازم را به عمل آورید.

گاهی از اوقات تعمیر ساعت اتوماتیک امکان پذیر است. اما اگر مشاهده نمودید که این قطعه دیگر طول عمری ندارد، بایستی برای تعویض آن اقدام نمایید.

اگر می خواهید ساعت گیربکس اتوماتیک را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید، می توانید با خیالی آسوده به مجموعه ما مراجعه فرمایید.

اگر می خواهید گیربکس اتومبیل خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در کمترین زمان ممکن تعمیر کنید، پیشنهاد می شود فقط و فقط به تعمیرگاه ما مراجعه فرمایید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما