دلیل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک

دلیل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک

خیلی از افراد انتظار دارند با استفاده از خدماتی همچون تعویض روغن گیربکس اتومات، همه مشکلات گیربکس حل شود. متاسفانه این تصور درست نبوده و تعویض روغن همیشه حلال مشکلات نیست. شرایطی را تصور کنید که در آن شما وارد ماشین خود می شوید و مشاهده می کنید که چراغ گیربکس cvt روشن شده است. در این شرایط، برای حل مشکل چه راهکاری را مورد استفاده قرار می دهید؟ امروز ما قصد داریم تا روش عیب یابی و تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک را بررسی کنیم. پس برای آشنایی با روش های تعمیر گیربکس، با ما همراه شوید.

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: چراغ هشدار گیربکس چیست؟ به صورت کلی، چراغی که برای نمایش خرابی یا آسیب دیدگی گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد، چراغ هشدار نامیده می شود. این وسیله در اکثر ماشین های اتوماتیک موجود بوده و روشن شدن آن می تواند چالش های گسترده ای را سر راهتان قرار دهد. معمولا چراغ هشدار زمانی روشن می شود که خرابی در مراحل اولیه قرار داد. در نتیجه، شما زمان کافی برای پیدا کردن علت خرابی و رفع آن را دارید. اگر گیربکس وارد حالت اضطراری شود، شما باید هزینه های سنگینی را برای تعمیر این وسیله پرداخت نمایید.

روشن شدن چراغ چک
روشن شدن چراغ چک

بررسی دلایل روشن شدن چراغ گیربکس پژو ۲۰۷ و ۲۰۶و روشن شدن چراغ گیربکس مزدا ۳

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که مهم ترین علت روشن شدن چراغ هشدار گیربکس چیست؟ دلایل مختلفی را می توان برای این مشکل مطرح نمود. لیست زیر حاوی چند مورد از متداول ترین دلایل خرابی گیربکس می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس پژو و تعمیر گیربکس مزدا

  • افزایش دما: اگر گیربکس شما بیش از حد داغ کند، چراغ هشدار روشن می شود. در این شرایط شما باید سطح روغن و وضعیت کولر را مورد بررسی قرار دهید.
  • کاهش روغن گیربکس: تعویض روغن گیربکس اتومات مسئله ای مهم به حساب می آید که روی سلامتی این وسیله موثر است اگر سطح روغن از حد استاندارد خارج شود، شما به مشکل برخورد می کنید. بیشتر بخوانید: نشتی روغن گیربکس
  • خرابی قطعات: خرابی قطعاتی همچون شیربرقی یا ساعت در گیربکس هم منجر به ایجاد مشکل می شود. هنگام روشن شدن چراغ هشدار، شما باید در سریع ترین زمان ممکن خدمات کارشناسان حرفه ای را به کار گیرید.
  • عدم توجه به نگهداری عمومی: اگر شما به درستی از ماشین خود نگهداری نکنید و سرویس های آن را به موقع انجام ندهید، با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه خواهید شد.

بهترین راه تعمیر روشن شدن چراغ گیربکس در ساندرو چیست؟

اگر خرابی های موجود در گیربکس مربوط به روغن آن هستند، با تعویض روغن گیربکس اتومات شما می توانید مشکل را حل کنید. ولی اگر خرابی به قطعات اصلی این وسیله مربوط باشد، برای تعمیر باید هزینه سنگینی را پرداخت نمایید. هنگام روشن شدن چراغ هشدار، به افراد توصیه می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن خدمات بهترین مراکز تعمیراتی را مورد استفاده قرار دهند. با استفاده از نظر کارشناسان حرفه ای و با تجربه فعال در این زمینه، شما به راحتی می توانید مشکلات موجود در گیربکس را بیابید. هرچه سریع تر نسبت به تعمیر این وسیله اقدام نمایید، احتمال بروز حادثه و ورود آسیب های سنگین کمتر می شود. پس جهت کسب بازدهی مطلوب به افراد توصیه می شود تا به سراغ مراکز تعمیراتی حرفه ای و خوش نام بروند.

خراب شدن گیربکس
خراب شدن گیربکس

تعویض روغن گیربکس اتومات و حل مشکلات این وسیله

برای جلوگیری از مشکلاتی همچون روشن شدن چراغ هشدار گیربکس، شما می توانید به درستی از این وسیله نگهداری نمایید. تعویض روغن گیربکس اتومات یکی از روش های محبوب به کار رفته برای افزایش طول عمر این وسیله به حساب می آید. اگر شما به موقع روغن گیربکس خود را عوض کنید، در این زمینه به بازدهی مطلوبی هم می رسید. در ضمن، تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک می تواند روی عملکرد روان این کالا هم تاثیر گذار باشد. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از بهترین تکنیک های موجود برای افزایش طول عمر گیربکس خود هستید، لزوما باید به درستی از آن نگهداری نمایید. بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس با دستگاه

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر است؟

در حال حاضر امکان مشخص کردن هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات یا تعمیر این وسیله به صورت عمومی وجود ندارد. خرابی های مربوط به گیربکس عملکرد این وسیله را تا حد قابل توجهی مختل می نمایند. بسته به علت خرابی، راه حلی که شما باید آن را مورد استفاده قرار دهید تغییر می یابد. در نتیجه، هزینه هم کم و زیاد می شود. به عنوان مثال، هزینه ای که خراب شدن شیر برقی روی دست شما می گذارد با هزینه خراب شدن ساعت گیربکس یکسان نمی باشد! شما باید ماشین خود را به بهترین مراکز تعمیراتی منتقل نمایید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات هزینه های مورد نیاز برای تهیه قطعات تعمیر، می توانند کمی بالا روند.

تعویض روغن با دستگاه
تعویض روغن با دستگاه

نتیجه نهایی دلایل روشن شدن چراغ خطر گیربکس

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، تعویض روغن گیربکس اتومات در خیلی از مواقع می تواند مشکلات را حل کند. به خاطر داشته باشید که یک روغن گیربکس با کیفیت می تواند روی عملکرد این وسیله تاثیر بگذارد. البته که اگر خرابی مربوط به سایر قسمت ها همچون ساعت یا شیربرقی باشد، شما باید راهکار های دیگری را مورد استفاده قرار دهید.


اگر شما هم به دنبال استفاده از خدمات تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین شرکت های فعال در این زمینه نمایید. با استفاده از تیم های مجرب و حرفه ای که سابقه درخشانی در این زمینه دارند، شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل و خرابی اقدام نمایید. پس برای کسب بازدهی مطلوب به کاربران توصیه می شود تا به تعمیرگاه هادیلو برای تعمیر بیایند.

سوالات متداول چراغ چک گیربکس

 به صورت کلی، این پروسه زمانبر بوده و می تواند تا چندین ساعت وقت شما را بگیرد. همه چیز به مدل ماشین بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، شما باید ماشین خود را پیش یک کارشناس ببرید تا شرایطش را مورد بررسی قرار دهد.

گاهی اوقات این چراغ به خاطر اختلال های سیستمی ایجاد می شود. در نتیجه، تا علت روشن شدن این چراغ را پیدا نکنید، نمی توانید در رابطه با استفاده ماشین تصمیم بگیرید. بهتر است در سریع ترین زمان ممکن به یک کارشناس حرفه ای مراجعه نمایید.

برای تعمیر چراغ چک میتوانید به تعمیرگاه هادیلو در کرج مراجعه کنید تا با تست و عیب یابی رایگان مشکل گیربکس شما بررسی و تعمیر شود. بهترین تعمیرگاه گیربکس کرج

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما