تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس دنده ای حساسیت بیشتری داشته و نیاز به تخصص بالایی دارد. پس اگر در مورد تعمیر این نوع توربین ها تجربه و تخصص ندارید، بهتر است کاری انجام ندهید. از آنجایی که مهمترین بخش در گیربکس های اتوماتیک توربین است، پس نباید کورکورانه تعمیر آن را به هر فردی سپرد. باید به سراغ تعمیرکار حرفه ای و متخصصی رفت که بتواند با مهارت بالایی توربین را تعمیر کند.

در اصل توربین وظیفه مهمی در گیربکس های اتوماتیک ایفا می کند. از این رو در صورت بروز مشکل باید برای تعمیر آن به فرد متخصص مراجعه کنیم. توربین ها منجر می شوند تا نیروی موتور به گیربکس منتقل گردد و سپس به راحتی با تعویض دنده می توان سرعت های مختلفی را در خودرو ایجاد نمود. حال اگر توربین دچار مشکل شود عملا حرکت خودرو با مشکل مواجه خواهد شد. پس حتما به سلامت توربین توجه ویژه ای داشته باشید.

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک
تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

پیش از آنکه بخواهید نزد تعمیرکار اقدام به تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک نمایید، لازم است ابتدا در مورد علائم خرابی توربین اطلاعات کسب کنید. این نشانه ها عبارتند از:

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

برای این که میزان هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک را برای خود کاهش دهید، بهتر است به دنبال خرید توربین گیربکسی باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت مدام باید نزد تعمیرکار مراجعه کرده و اقدام به برطرف کردن خرابی و مشکلات توربین گیربکس نمایید. البته عوامل دیگری نیز بر روی هزینه تعمیر توربین تاثیر می گذارند، اما اگر در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرکار مراجعه شود، می توان از پرداخت هزینه های سنگین تعمیر جلوگیری نمود. بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک

علت خرابی توربین گیربکس اتومات

یکی از علت‌های خرابی در این نوع سیستم‌ها لغزش و خارج شدن دنده است. در بیشتر مواقع ممکن است متوجه شوید که خودروی شما از سرعت کافی برخوردار نیست و حتی در زمان تعویض دنده تاخیر زیادی دارد. علت این مسئله در آن است که کانال‌های روغن در توربین درگیر گرفتگی شده اند و روغن به خوبی وارد گیربکس نمی شود. این مشکل در اثر کمبود میزان روغن هیدرولیک در توربین‌ها نیز رخ خواهد داد. 

پس بهتر است قبل از آنکه اقدام به تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک نمایید، اطمینان حاصل کنید که روغن موجود در گیربکس مشکلی ندارد. از دیگر دلایل خرابی توربین، باید به عدم استفاده از روغن مرغوب و مناسب اشاره کنیم. از آنجایی که قیمت روغن‌های گیربکس اتوماتیک بالا است بیشتر افراد به سراغ استفاده از روغن های نامرغوب فله ای می روند. این مسئله منجر می‌شود که در اثر حرارت بالا، روغن گیربکس غلظت خود را از دست داده و توربین قادر به برقراری اتصال بین موتور و گیربکس نباشد.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات
هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات

تعمیر توربین al4 , تعمیر توربین ۲۰۷ و تعمیر توربین پژو ۲۰۶

توربین هایی که در خودروی های al4 همچون خودروی 206 و 207 به کار رفته اند، با توربین های موجود در خودروی ام وی ام متفاوت هستند. از این رو تعمیر آنها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و نباید نزد یک تعمیرکار اقدام به تعمیر این مدل توربین ها نمود. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هزینه تعمیر توربین های اتوماتیک al4 نسبت به توربین های cvt که در خودروهای دیگر قرار دارند، آسان تر و کم هزینه تر است. 

برای تعمیر توربین al4 و تعمیر توربین پژو 206 و تعمیر توربین 207 به تعمیرگاه هادیلو میتوانید مراجعه کنید.

عیب یابی توربین

برای عیب یابی توربین گیربکس اتوماتیک، تنها کافیست با خودروی روشن اقدام به تست توربین نمایید. این فرایند سرعت تست علت خرابی توربین را افزایش می دهد. تست عیب یابی توربین را باید در طول 3 ثانیه انجام داد؛ تا از بروز آسیب احتمالی به گیربکس جلوگیری کرد. برای این کار تنها کافیست اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. خودروی روشن را بر روی دنده قرار دهید؛
  2. بر روی ترمز فشار وارد کنید؛
  3. بر روی پدال گاز تا انتها فشار وارد کنید؛
  4. حرکت دور موتور تا حدود 2000، نشان دهنده سلامت توربین خواهد بود. در غیر این صورت توربین باید تعمیر شود.

توربین سازی گیربکس

از آنجایی که شرکت های توربین سازی از پیچیده ترین طراحی برای ساخت این بخش گیربکس استفاده کرده اند، باید در صورت خرابی این سیستم حتما به سراغ تعمیرکار متخصص رفت. مراکز تخصصی تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک از بهترین تجهیزات و ابزارها استفاده می کنند. تمامی تکنسین هایی که در این مراکز مشغول به فعالیت هستند، از تجربه و تخصص برخوردارند. 

آنها تقریبا با تمامی فرایند توربین سازی آشنا هستند و می دانند در صورت بروز آسیب و خرابی در توربین باید چگونه اقدام به تعمیر آن نمایند. بهتر است تعمیر توربین گیربکس خودروی خود را به دست این نوع تعمیرکاران بسپارید و از نتیجه ای که به دست می آورید راضی باشید. 

خرابی توربین گیربکس
خرابی توربین گیربکس

فروش توربین

توربین های گیربکس اتوماتیک را می توان از فروشگاه های معتبر فروش توربین در سراسر کشور خریداری کرد. البته بهتر آن است که برای خرید این نوع تجهیزات ابتدا از تعمیرکار حرفه ای مشاوره دریافت کنید؛ زیرا ممکن است تعمیرکار نوع برند خاصی از توربین را برای خودروی شما مناسب تر بداند. پس برای خرید توربین ها عجله نکنید و پس از کسب اطلاعات کافی و لازم از تعمیرکار متخصص اقدام به تهیه آن نمایید.  برای اطلاع از قیمت توربین گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه هادیلو مراجعه کنید.

ایجاد لغزش و لرزش در خودرو، نویز و صداهای غیر طبیعی، تغییر دنده کند و هر نوع نشانگر اخطاری که به گیربکس اتوماتیک مربوط باشد، نشان دهنده آسیب دیدگی و خرابی توربین بوده و تعمیر توربین گیربکس را نیاز خواهد داشت.

بله. تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک امکان پذیر است. اما برای این که از خراب شدن توربین گیربکس جلوگیری شود، بهتر است خودرو، برنامه نگهداری و سرویس دوره ای مناسبی داشته باشد. همچنین قطعاتی که بر روی آن نصب می شوند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. 

صفحات فشار، کلاچ ها، شافت ها، بلبرینگ ها، گیره ها و واشرها قطعاتی هستند که ممکن است در زمان تعمیر نیاز به تعویض داشته باشند. 

5/5 - (2 امتیاز)

۴ نظر

  • ماشین پژو ۲۰۶ دارم و بردم تعمیرگاه میگن توربین ممکنه مشکل داشته باشه ایا شما هم تعمیر توربین پژو ۲۰۶ رو انجام میدین؟

    • سلام
      معمولا خودروی ۲۰۶ ممکنه از ناحیه توربین مشکل پیدا کنه. بله برای تعمیر توربین پژو ۲۰۶ میتونید به تعمیرگاه هادیلو مراجعه کنید و تست و عیب یابی هم رایگان هست و ضمانت هم داریم.

    • سلام دوست عزیز
      به علت نوسان قیمت ‌ها واقعا امکان اعلام قیمت در سایت نیست و امکان اپدیت لحظه ای رو نداریم. برای استعلام هزینع تعمیر توربین گیربکس al4 و هزینه تعویض توربین گیربکس حتما با تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید.
      برای تعمیر گیربکس اتوماتیک هم میتوانید به ما مراجعه کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما