تعمیر شیربرقی گیربکس

تعمیر شیربرقی گیربکس

هدف از تحریر این محتوا بیان چگونگی تعمیر شیر برقی گیربکس است. استفاده از خودرو در زندگی امروز بشر بسیار اهمیت دارد. ادامه زندگی بدون حضور اتومبیل های مختلف تقریبا غیر ممکن است. با توجه به اهمیت این وسیله آن چه مهم است، شناخت قطعه های به کار رفته در آن و وظیفه آن ها است. خودرو یک سیستم است که از هماهنگی میان اجزای خود فعالیت می کند. از جمله سیستم های موجود در یک خودرو می توان به سیستم انتقال نیرو، سیستم برق، سیستم ترمز و غیره اشاره کرد. هر کدام از این سیستم ها خود از قطعه های متعدد و متفاوتی تشکیل شده اند. تا پایان ما را همراهی کنید تا شما را با سیستم انتقال نیرو در خودرو و مهمترین قطعه آن آشنا کنیم.

همانطور که در بالا اشاره کردیم گیربکس یا جعبه دنده زیر مجموعه سیستم انتقال نیرو در اتومبیل است. شیر برقی نیز یکی از قطعه های مهم به کار رفته در جعبه دنده می باشد. بر این اساس چگونگی تعمیر شیر برقی گیربکس اهمیت دارد. سیستم انتقال نیرو در هر اتومبیل در برگیرنده سه قطعه مختلف می باشد. این سه قطعه شامل کلاچ، دیفرانسیل و جعبه دنده یا گیربکس هستند. کلاچ خود از قطعه های متفاوتی تشکیل شده است که برخی از آنها شامل دیسک صفحه، فنر، فلایویل و غیره می باشند. کلاچ ها نیز انواع مختلف دارند. وظیفه کلاچ در سیستم انتقال نیرو در هر خودرو، اتصال گیربکس و چرخ ها است. دیفرانسیل نیز محور متحرک موجود در هر اتومبیل است. وظیفه دیفرانسیل انتقال نیروی گیربکس به چرخ های خودرو جهت حرکت است.

قبل از این که در مورد تعمیر شیر برقی گیربکس صحبت کنیم انواع گیربکس را نام خواهیم برد. به طور کلی گیربکس ها را به سه دسته مختلف تقسیم می کنند. این سه دسته شامل گیربکس های دستی یا استاندارد، گیربکس های نیمه اتوماتیک و گیربکس های اتوماتیک هستند. هر کدام از این گیربکس ها خود دارای انواع متعددی هستند. خودروسازان با توجه به ویژگی های فیزیکی خودرو، مناسب ترین گیربکس را برای آن انتخاب خواهند کرد.

قسمت های مختلف گیربکس را بشناسیم

گیربکس های اتوماتیک اجزای مختلف دارند. یکی از اجزای به کار رفته در ساختار گیربکس های اتوماتیک شیر برقی است. تعمیر شیر برقی گیربکس می بایست توسط اپراتورهای فنی انجام گیرد. به طور کلی قطعه های به کار رفته در یک جعبه دنده یا گیربکس اتوماتیک را می توان در دو دسته کلی جای داد. این دو دسته شامل قطعه های مکانیکی و قطعه های هیدرولیکی هستند. هر گیربکس خودکار یا اتوماتیک از هفت قطعه اصلی تشکیل شده است. این هفت قطعه شامل موارد زیر می باشند.

  • مبدل گشتاور (تورک کانورتر)
  • پمپ روغن گیربکس
  • مجموعه چرخ دنده های خورشیدی
  • مجموعه کلاچ
  • محور خروجی گیربکس
  • تسمه ترمز
  • مخزن روغن گیربکس

چرا تعمیر شیر برقی گیربکس اهمیت دارد؟

همانطور که ذکر کردیم ما می خواهیم در مورد تعمیر شیر برقی گیربکس صحبت کنیم. قبل از این که به بیان چگونگی تعمیر شیر برقی گیربکس بپردازیم لازم است بدانیم این وسیله چیست و چگونه عمل می کند. شیر برقی گیربکس یکی از قطعه های به کار رفته در گیربکس های اتوماتیک است. در واقع شیر برقی قطعه ای مکانیکی است که با دستورهای الکتریکی داده شده به آن عمل می کند. بر این اساس شیر برقی گیربکس یک قطعه الکترومکانیکی است.

در گیربکس های اتوماتیک لازم است روغن با فشار زیاد بین چرخ دنده ها جابجا شود؛ این جابجایی توسط شیر برقی گیربکس انجام می شود. در واقع بهتر است بگوییم شیر برقی گیربکس فشار مورد نیاز برای جابجایی روغن بین چرخ دنده ها را ایجاد می کند. شیر برقی دستورات لازم برای تقسیم فشار جهت جابجایی روغن را از کامپیوتر گیربکس اتوماتیک دریافت می کند. تعمیر شیر برقی گیربکس با توجه به وظیفه مهمی که دارد بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: بهترین تعمیرگاه گیربکس در کرج

تعمیر شیر برقی گیربکس

تعمیر شیر برقی گیربکس

زمانی که شما با ظهور یک نقصان در خودرو خود به یک تعمیرگاه مراجعه می کنید، تعمیر کاران زبده با وجود برخی علامت ها می توانند برای تعمیر شیر برقی گیربکس خودرو شما اقدام کنند. از جمله علامت ها و نشانه هایی که با بروز آن ها نیاز به تعمیر شیر برقی گیربکس پیدا می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقه کردن گیربکس هنگامی که راننده قصد تعویض دنده دارد. مهم نیست کاهش دنده باشد یا افزایش دنده، شما صدای تقه کردن را خواهید شنید.
  • اگر خودرو شما بدون دلیل گاز هرز می خورد یعنی اتومبیل شما به تعمیر شیر برقی گیربکس نیاز دارد. این گاز هرز خوردن درست مانند زمانی است که در گیربکس های دستی دیسک صفحه به اتمام رسیده است.
  • بارزترین نشانه برای اقدام به تعمیر شیر برقی گیربکس روشن شدن چراغ چک گیربکس است.

هر یک از نشانه های زیر دلیل وجود نقصان در گیربکس و شیر برقی آن هستند. بنابراین در صورت مشاهده هر کدام لازم است برای تعمیر شیر برقی گیربکس خودرو خود به یک تعمیرگاه مجهز و تخصصی مراجعه کنید. در ادامه ما یک تعمیرگاه مجهز و تخصصی جهت تعمیر شیر برقی گیربکس به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ساعت گیربکس

تعمیرگاه هادیلو یک تعمیرگاه تخصصی برای تعمیر شیر برقی گیربکس

ما در بالا علامت های مهم نیاز به تعمیر شیر برقی گیربکس را بیان کردیم. همچنین در مورد اهمیت و نقش شیر برقی در خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند صحبت کردیم. حالا می خواهیم تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو را به عنوان یک تعمیرگاه تخصصی و درجه یک برای تعمیر شیر برقی گیربکس به شما معرفی کنیم. تعمیرگاه تخصصی هادیلو به دلیل داشتن تجهیزات مدرن و نوین و درجه یک و همچنین وجود تعمیرکاران و اپراتورهای ماهر و زبده؛ امکان تعمیر و تعویض انواع گیربکس های اتوماتیک را برای مراجعه کنندگان خود فراهم آورده است.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک هادیلو قطعه های اصل و اورجینال را در اختیار دارد. بنابراین در صورتی که گیربکس اتومبیل شما یا قطعه ای از آن نیاز به تعویض پیدا کند امکان جابجایی آن با انواع اصل و اورجینال وجود دارد. استفاده از قطعه های با کیفیت و اصل مانع از کاهش کیفیت عملکرد خودرو خواهد شد. بنابراین برای تعمیر شیر برقی گیربکس خودرو خود می توانید با خاطری آسوده به این تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

۴ نظر

  • تا حالا خودروی من چندین بار شیربرقی تعویض کرده و نمیدونم چرا این مشکل حل نمیشه. ایا شما تعمیر شیربرقی پژو انجام میدید؟

    • سلام
      شاید ایراد اصلی خودروی شما چیز دیگه ای بوده که مرتب به شیربرقی آسیب وارده کرده و برای همین حتما برای تست و عیب یابی به تعمیرگاه هادیلو مراجعه کنید
      بله ما تعمیر شیربرقی پژو رو هم انجام میدیم و اگر نیاز باشه شیربرقی تعمیر میشه و یا اینکه تعویض شیربرقی رو انجام میدیم

    • سلام
      هزینه تعمیر شیربرقی گیربکس بسته به اینکه مدل ماشین چی باشه و اینکه آیا نیاز به تعویض شیربرقی هست یا نه و یا صرفا با تعمیر مشکل حل میشه متفاوت است.
      برای استعلام قیمت تعمیر شیربرقی و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک با تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما