بهترین تعمیرگاه گیربکس در کرج

بهترین تعمیرگاه گیربکس در کرج

گیربکس خودرو وظیفه انتقال نیروی معینی از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. اما اگر خراب شود، کل ماشین از کار می افتد. به طور معمول باید آن را تعمیر کرد. برای تعمیر جعبه دنده باید به تعمیرگاهی مراجعه کرد که علاوه بر متخصص بودن تعمیرکار، از ابزار مناسب برای تعمیر جعبه دنده استفاده کند. تعمیرگاه گیربکس هادیلو در کرج یکی از بهترین تعمیرگاه ها در این زمینه می باشد. تعمیر گیربکس در کرج توسط افراد متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

در مورد گیربکس های دستی، علائم خاصی وجود دارد که به ما هشدار می دهد که چیزی در حال خراب شدن است. سر و صدا هنگام تعویض دنده و مشکل در تعویض دنده از عمده ترین دلایل خرابی جعبه دنده می باشد.

مراحل تعمیر گیربکس در کرج

  1. گیربکس را بردارید و آن را تمیز کنید: برای این کار باید آن را از موتور جدا کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا به هیچ یک از اتصالات آسیب نرسانید. گیربکس باید تمیز شود. می توانید این کار را با آب تحت فشار انجام دهید. سپس آن را با یک پارچه تمیز به خوبی خشک کنید.
  2. جدا کردن جعبه را شروع کنید: برای انجام این کار، از ورودی اتصال اهرم تعویض دنده شروع کنید. شما باید پیچ ها و مهره ها را باز کنید. به خاطر داشته باشید که چگونه همه چیز مونتاژ شده است تا بتوانید هر قطعه را در جای خود قرار دهید.
  3. کلاچ را بردارید: برای ادامه باز کردن جعبه باید اهرم تشنج را بردارید.
  4. پوشش اولیه را بردارید: با برداشتن درب جلوی گیربکس وسیله نقلیه خود، مهر و موم محور اصلی را پیدا خواهید کرد. آن را به خوبی تمیز کنید و بررسی کنید که آسیبی به آن وارد نشود.
  5. درپوش پشتی را بردارید و محور ورودی و خروجی را خارج کنید: در این قسمت مهر و موم شفت خروجی قرار دارد. حالا می توانید دو نیمه گیربکس را از هم جدا کنید. زمان مشاهده وضعیت بلبرینگ ها فرا رسیده است. شما باید بلبرینگی را که شفت خروجی در آن قرار دارد تغییر دهید زیرا این یاتاقان بیشترین سایش را دارد. اگر بقیه در شرایط خوبی باشند، نیازی به تعویض آن ها نیست. بررسی کنید که بقیه قطعات شکسته یا فرسوده نشده باشند. در صورت مشاهده هر گونه خرابی، قطعه ای را که در وضعیت نامناسبی قرار دارد تعویض کنید.
  6. مونتاژ را شروع کنید: پس از تعویض قطعه ای که فرسوده یا شکسته شده است، می توانید گیربکس را دوباره سرهم کنید. به یاد داشته باشید که هر یک از قطعات را در جای خود قرار دهید و جعبه را دوباره با پیچ های آن ببندید. علاوه بر این، می توانید جعبه را با سیلیکون ببندید تا دو قسمت به خوبی به هم متصل شوند.
  7. میله اهرم تعویض دنده را نصب کنید: به یاد داشته باشید که آن را سر جایش قرار دهید. شما باید موقعیت اتصال را با توجه به چرخ دنده ها در نظر بگیرید. همه چیز را به خوبی تنظیم کنید و جعبه را چرب کنید تا همه حرکات صاف باشد.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی ساعت گیربکس

تعمیر گیربکس در کرج

چگونه بفهمم که تعمیر گیربکس ضروری است؟

گیربکس به گونه ای طراحی شده است که حداقل در شرایط عادی استفاده به اندازه ماشین شما دوام بیاورد. بنابراین باید حداقل 300000 کیلومتر را بپیماید. در عمل، چندین عنصر می توانند این عمر مفید قابل توجه را کاهش دهند:

  • سبک رانندگی تهاجمی: بی توجهی به بررسی و نگهداری گیربکس (بررسی سطح مایع، پر شدن روغن، تعویض روغن و غیره)
  • نقص در سیستم مکاترونیک
  • وضعیت جاده ها

ابزار کار برای یک کارگاه مکانیکی

ابزار کار برای یک کارگاه مکانیکی بسیار زیاد است، اما برای خدمت به مشتریانی که به کارگاه شما می آیند، باید لوازم ضروری را داشته باشید.

در زیر به برخی از ابزارهایی که برای کار در کارگاه مکانیکی خود نیاز دارید اشاره می کنیم. آن ها برای انجام تعمیرات یا خدمات ضروری هستند. اکثر آن ها کلیدهای معمولی، کلیدهای ویژه یا دستگاه های مبتنی بر انرژی الکتریکی هستند.

در زیر به برخی از ابزارهای لازم برای کارگاه اشاره می کنیم:

  • آچار آلن: از آن برای باز کردن مهره های موتور، درها و قطعات متحرک استفاده می شوند.
  • کلید متقاطع: برای برداشتن چرخ های ماشین استفاده می شود. (برای استفاده مکانیک ها توصیه نمی شود، زیرا برای حرفه ای بودن باید از تفنگ ضربه ای استفاده شود)
  • تفنگ ضربه ای: ابزار ضروری برای بازکردن پیچ رینگ ها و قرار دادن آن ها با فشار تفنگ.
  • کمپرسور: این وسیله ای است که فشار یک سیال را افزایش می دهد، برای کارگاه های خودروسازی فشار هوا را افزایش می دهند. همراه با تفنگ ضربه ای استفاده می شود.
  • اسکنر: یک اسکنر برای اینکه بتواند جدیدترین خودروها را به صورت الکترونیکی عیب یابی و سرویس کند بسیار مهم است.
  • اسیلوسکوپ: به شما امکان می دهد سیگنال های سنسورهای سیستم الکتریکی خودروها را بررسی کنید و دقت بیشتری برای تشخیص عیوب داشته باشید.
  • جک و اسکید هیدرولیک: برای اینکه بتوانید ماشین ها را در صورت نداشتن رمپ مانور دهید ضروری است.
  • ماشین بسته: این یک رقیب برای انواع آچار، جغجغه، سوکت و کلید آلن است.
  • انبر مکانیکی: انبر برای اینکه بتوان قطعات خودرو را نگه داشت، مهره های شکسته را تعویض کرد، سیم کشش را تنظیم کرد و غیره ضروری است.
  • فشار سنج: ضروری است تا بتوان وضعیت سلامت موتورها را بررسی کرد.
  • پیچ گوشتی: آن ها بسیار متداول هستند و توصیه می شود از نظر اندازه حجم زیادی از آن ها داشته باشید.
  • کلید قابل تنظیم یا کلید فشار: کلید بسیار کاربردی که در صورت نداشتن آن ها می تواند جایگزین دیگران شود.
  • جعبه ها و سازمان دهنده ها: برای سازماندهی و تمیز نگه داشتن کارگاه مفید است.
  • پمپ پنوماتیک: کمکی برای روغن کاری قسمت های مختلف خودرو.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین گیربکس CVT و گیربکس اتوماتیک

تعمیرگاه گیربکس در کرج

سوالات متداول

هزینه تعمیر گیربکس در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور عمده هزینه تعمیر به شدت آسیب و نوع خودرو بستگی دارد.

خراب بودن دنده ها و فشار روغن سبب ایجاد زوزه می شود.

در صورت خراب شدن صفحه کلاچ یا کم بودن روغن، گیربکس گاز می خورد.

برای نگهداری یا انجام تعمیرات خودروهایی که وارد کارگاه خودروسازی می شوند، داشتن ابزار لازم ضروری است تا بتوانیم خدمات خوبی به شما ارائه دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما