راه افزایش طول عمر خودرو

راه افزایش طول عمر خودرو

در اینجا چند راه حل به نظر ساده رو برای شما یادآوری میکنیم که با انجام این کارها طول عمر خودروتون رو افزایش بدید و دچار هزینه و دردسر کمتری هم در آینده بشید پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1- از کولر خودرو استفاده کنید.

بعضی افراد ممکن که از روشن کردن کولر خودرو به خاطر بالا رفتن مصرف سوخت، صرف نظر کنند اما باید این مورد رو به خاطر داشته باشین که اگر به مدت طولانی از کولر استفاده نکنید باعث میشه که قطعات کولر فرسوده‌تر بشن و کارایی لازم رو دیگه نداشته باشن و مجبور بشید که بعدها هزینه بالاتری  برای تعمیر و شارژ دوباره اون بپردازید.

کولر خودرو

2- از ترمز برای کاهش سرعت استفاده کنید.

اگر شما از اون دسته از راننده‌هایی هستید که از دنده معکوس برای کاهش سرعت استفاده میکنید باید بگم که این‌کار اصولا فشار بیشتری به گیربکس ماشین‌تون وارد میکنه و در طولانی مدت عمر گیربکس خودرو رو هم کم میکنه پس خیلی بهتره که از ترمز کردن برای کاهش سرعت هم استفاده کنید تا فشار کمتری به قطعات فنی وارد بشه.

ترمز

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

3- نزارید که باک سوخت کاملا خالی بشه.

ممکن شما از اون دسته از راننده‌هایی باشید که منتظر باشید تا چراغ بنزین روشن بشه تا بنزین بزنید، اگر اینطوره باید بگم که این کار توی دراز مدت به خودرتون آسیب جدی ممکنه وارد کنه و علتش این هستش که معمولا کف باک بنزین دارای مواد ته‌نشین شده است که اگر ب اگر باک این ذرات رو پمپ کنه فیلترها و حتی انژکتورها کثیف میشن و احتمال زیاد آسیب جدی به قطعاتتون وارد میشه و باید هزینه زیادی برای تعمیرش پرداخت کنید. پس نزارید باک بنزینتون به انتهای باک برسه.

باک بنزین

4- مرتب سطح روغن گیربکس و موتور رو چک کنید.

این کار کمک میکنه تا شما از وضعیت کارکرد موتور و گیربکس خودروتون هم مطمئن بشید مثلا اگر سطح روغن به طور غیرمعمول و زیاد پایین اومده باشه میتونه نشونه نشتی روغن باشه و یا اگر رنگ و بوی سوختگی داره نشونه تعویض کردن هستش. پس چک کردن سطح روغن خودرو بسیار بااهمیت هستش.

چک کردن روغن

5- به علایم پشت آمپر توجه کنید.

شاید باورتون نشه که هنوز تعداد زیادی از راننده‌ها با مفهوم و معنای علامت‌های پشت‌‌‌آمپر آشنایی ندارن و اصلا نگاهی بهش نمیندازن ولی من توصیه میکنم هر ماشینی که سوارش هستید رو از ابتدا به تمام علامت‌های پشت‌آمپر دقت کنید و اگر معناش رو نمیدونید حتما در موردش سرچ کنید. این به شما کمک میکنه که به محض روشن شدن هر علامت پشت آمپر بدونید که اون هشدار دقیقا به کدوم قسمت اشاره داره تا بتونید برای تعمیرش سریع اقدام کنید.

علامت‌های پشت آمپر

6- به صداهایی که از خودروتون میشنوید دقت کنید.

همیشه به صداهایی که در حین رانندگی و گاز دادن، ترمز کردن و دنده عوض کردن و یا مثلا در حالت سربالایی رفتن و یا هنگامی که موتور تازه شروع به کار کرده و اصطلاحا سرد هستش و همینطور زمانی که موتور گرم هستش توجه کنید. یادتون باشه که وضعیت خودرو در حالت‌های مختلف فرق داره پس اگر مثلا خودروتون در سربالایی‌ها صدای بدی میده به خودتون نگید اشکالی نداره چون تو خیابون صاف مشکلی نداره!!! تمام این‌ها علایمی از وجود یک مشکل فنی هستش که اگر زود برای حل و تعمیرش اقدام کنید در واقع از بروز مشکلات بزرگتر و هزینه‌های سنگین‌تر جلوگیری کردید پس گاهی اوقات صدای ضبط رو ببندید و روی صدای ماشین در وضعیت‌های مختلف تمرکز کنید و هر صدایی مثل تقه زدن گیربکس و زوزه کشیدن گیربکس رو جدی بگیرید.

منبع:پدال

ریپ زدن موتور
امتیاز دهید post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.