تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه

از اجزای اصلی در ماشین های پورشه، گیربکس است زیرا قدرت موتور را به چرخ ها انتقال می دهد و با استفاده از آن می توان بر سرعت اتومبیل کنترل کامل داشت. گیربکس پورشه مکانیزم ویژه ای دارد و سرعت موتور خودرو را به چرخ های ماشین تا حد مشخصی انتقال می دهد. این بخش از خودرو اگر نیاز به تعمیر داشته باشد باید توسط یک مرکز تعمیر و نگهداری متخصص تعمیر شود. مهارت و تخصص تعمیرکار پورشه اهمیت بسیاری در عیب یابی و تعمیر درست دارد و با توجه به گران بودن قطعات، لازم است در انتخاب تعمیرگاه بررسی هایی را انجام دهید. برای تعمیر گیربکس پورشه در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه بر اساس مدل خودرو، نوع گیربکس و ساختار آن متفاوت است. این قطعه بخشی از خط محرک خودرو (انتقال نیرو) بین موتور و چرخ‌ های محرک است و وظیفه آن، تغییر ضریب دنده بسته به‌ سرعت و توان موردنیاز می باشد.

مشکل در گیربکس پورشه پانامرا عملا کارکرد درست موتور در خودرو را با مشکل مواجه می کند و باید هر چه سریع تر تعمیر شود گیربکس های این خودرو شامل دو نوع اتوماتیک و دستی هستند که در اغلب آنها از گیربکس اتوماتیک استفاده می شود.

گیربکسی که در ساخت خودروهای برند پورشه استفاده می شود، از باکیفیت ترین و جدیدترین هاست و کمترین نیاز را به تعمیر و تعویض دارد اما برای جلوگیری از هزینه های بالای تعمیرات، سرویس و رفع هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس را پیشنهاد می کنیم.

تعمیر پورشه با شش ماه ضمامنت
تعمیر پورشه با شش ماه ضمامنت

نشانه های آسیب دیدگی گیربکس پورشه

در صورت مشاهده بعضی نشانه ها در گیربکس پورشه ماکان باید به وجود مشکل در آن شک کنید از جمله آنکه :

  • نشت روغن گیربکس
  • کم شدن شتاب خودرو
  • عدم تغییر درست دنده خودرو
  • خارج شدن خودرو از دنده به صورت غیر معمول
  • احساس بوی سوختگی از خودرو
  • تکان های غیر عادی خودرو در حین حرکت
  • شنیده شدن صدای تقه از زیر کاپوت خودرو
  • روشن شدن چراغ داشبورد خودرو

هزینه تعمیر گیربکس پورشه

هزینه تعمیر گیربکس بستگی به عوامل مختلفی دارد اما به هر حال تعمیرات خودروهای خارجی تقریبا پر هزینه است. پیشنهاد ما این است که در انتخاب مرکز تعمیرات گیربکس پورشه باکستر، به فکر ارزان بودن خدمات نباشید زیرا عمده مراکزی که خدمات تعمیرات ارزان ارائه می کنند، مهارت کاملی در تعمیر خودروهای خارجی ندارند و اکثرا تازه کار هستند.

پیدا کردن یک محل تعمیر مطمئن و معتبر، می تواند هزینه های گزاف تعمیرات را کاهش دهد و با استفاده از تجهیزات فوق العاده و تعمیرکاران حرفه ای، مشکلات خودرو در سریع ترین زمان برطرف می شوند.

شما عزیزان می توانید برای استعلام هزینه حدودی تعمیرات گیربکس پورشه، با تعمیرکاران تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید و با ذکر مشکلات به وجود آمده، برای قیمت تعمیرات راهنمایی شوید.

ویژگی های بهترین محل تعمیر گیربکس پورشه

برای مراجعه به تعمیرگاه گیربکس پورشه باید بررسی هایی را انجام دهید و از تجربه و مهارت تعمیرکاران مطمئن شوید. از جمله ویژگی های یک تعمیرگاه خوب عبارتند از :

  • ارائه خدمات تعمیر همراه با گارانتی معتبر
  • استفاده از قطعات اصل و فابریک برای تعویض قطعات آسیب دیده خودرو
  • استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکل فنی خودرو
  • تخصص و تبحر بالای تعمیرکاران
تعمیر گیربکس پورشه باکستر
تعمیر گیربکس پورشه باکستر

مشاوره و عیب ‌یابی رایگان گیربکس پورشه

برای استفاده از مشاوره رایگان تعمیر گیربکس پورشه می توانید به صورت حضوری به تعمیرگاه مراجعه کنید و یا از طریق تماس تلفنی و شبکه های مجازی، با تعمیرکاران ارتباط برقرار نمایید. تشخیص به موقع ایراد گیربکس می تواند هزینه های تعمیرات را بسیار کاهش دهد به همین دلیل توصیه می شود از طریق مراجعه حضوری و یا تماس با تعمیرگاه هادیلو، برای تست و عیب یابی گیربکس خودرو خود اقدام کنید تا اگر مشکلی بود بتوانید پیش از گسترده شدن مشکل آن را برطرف نمایید.

انواع مدل‌های گیربکس پورشه که آن را تعمیر میکنیم:

  • گیربکس پورشه کاین
  • گیربکس پورشه پانامرا
  • گیربکس پورشه باکستر
  • گیربکس پورشه ماکان

تعویض روغن گیربکس پورشه

شما میتوانید برای تعویض روغن گیربکس پورشه کاین، پانامرا و باکستر و پورشه ماکان به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس پورشه نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس پورشه برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس پورشه با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

تعویض روغن گیربکس پورشه
تعویض روغن گیربکس پورشه

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات پورشه

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس پورشه چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات تویوتا کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک پورشه

تشخیص علت گاز هرز خوردن پورشه یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

4.8/5 - (6 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.