دلایل رفتن گیربکس به دنده اضطراری

دلایل رفتن گیربکس به دنده اضطراری

خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک، می توانند روی سلامتی وسیله نقلیه شما تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشند. به صورت کلی، خرابی های ایجاد شده در گیربکس های اتوماتیک می توانند دسته بندی های زیادی داشته باشند. اکثر این خرابی ها به خاطر اشتباه نا درست افراد از این وسیله ایجاد می شوند. اگر شما نکات ایمنی برای استفاده از گیربکس های اتوماتیک را بدانید، می توانید طول عمر وسیله نقلیه خود را چند برابر کنید. به صورت کلی، حالت اضطراری یکی از شرایط خاص ایجاد شده در گیربکس به حساب می آید که روی سلامتی آن به صورت مستقیم موثر است. امروز ما قصد داریم تا اقدامات ضروری برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در حالت اضطراری را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای آشنایی با دلایل ورود به دنده اضطراری گیربکس، در ادامه با ما همراه شوید.

قبل از پرداختن به دلایل ایجاد این مشکل و راه تعمیر دنده اضطراری گیربکس، بیایید چیستی دنده اضطراری را مورد بررسی قرار دهیم. حالت اضطراری به شرایطی گفته می شود که در طی آن گیربکس اجازه تغییر دنده را به کاربران نمی دهد. زمانی که خرابی های موجود در گیربکس خیلی شدید هستند، ECU دنده را روی یک حالت ثابت قرار داده و به کاربران اجازه تغییر آن را نمی دهد. به خاطر داشته باشید که این قابلیت به گونه ای طراحی شده تا جلوی تشدید خرابی را تا حد قابل توجهی بگیرد. در این شرایط، شما باید نسبت به استفاده از خدمات حرفه ای یا تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام نمایید

رفتن روی دنده اضطراری
رفتن روی دنده اضطراری

کم شدن سطح روغن گیربکس

دیگر مسئله ای که قبل از پرداختن به تعمیر گیربکس اتوماتیک باید آن را مد نظر خود قرار دهید به دلایل ورود به این حالت اشاره دارد. کم شد سطح روغن در گیربکس های اتوماتیک یکی از دلایل رایج و متداول ایجاد این مشکل به حساب می آید. زمانی که روغن گیربکس از میزان استاندارد آن کمتر شود، خودرو به حالت اضطراری وارد می شود. به خاطر داشته باشید که این مسئله هنگام افزایش سطح روغن خودرو هم اهمیت زیادی پیدا می کند. شما دائما باید روغن گیربکس ماشین خود را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در حالت استاندارد قرار گرفته است. عدم توجه به این مسئله، هنگام استفاده از گیربکس های اتوماتیک چالش های گسترده ای را سر راهتان قرار خواهد داد. بیشتر بخوانید: نشتی روغن گیربکس

خرابی ساعت در گیربکس

دومین علتی که می توان برای این مشکل مطرح نمود به خرابی ساعت گیربکس اشاره دارد. ساعت گیربکس یک نوع مغز برای این وسیله به حساب می آید. ساعت می تواند جریان سوخت و هوا را کنترل کند. این وسیله روی میزان مصرف ماشین شما هم موثر است. پس خرابی ساعت گیربکس می تواند نیاز شما به استفاده از خدمات تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک را افزایش دهد. در این شرایط، شما باید علت مشکل را مورد بررسی قرار دهید و بهترین راه حل را به کار گیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ساعت گیربکس

تعمیر دنده اضطرای گیربکس
تعمیر دنده اضطرای گیربکس

خرابی شیربرقی گیربکس

خرابی شیربرقی گیربکس از جمله مشکلات آزار دهنده ای به حساب می آید که می تواند ماشین شما را در حالت دنده اضطراری قرار دهد. یک شیربرقی اتوماتیک، قطعه ای مکانیکی به حساب می آید که با دستور های الکتریکی مختلف فعالیت می نماید. این قطعه پر اهمیت وظیفه تنظیم فشار روغن و مدار های مختلف گیربکس را بر عهده دارد. مسلما هنگام خرابی، ماشین شما با اختلال در عملکرد مواجه می شود. اگر شیربرقی خراب شود، ماشین شما در حالت دنده اضطراری قرار می گیرد. پس برای حل مشکل، شما باید به این مورد هم توجه ویژه ای داشته باشید. بیشتر بخوانید: تعمیر شیربرقی گیربکس

خرابی توربین گیربکس

دیگر دلیلی که می تواند نیاز شما به استفاده از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک را بالا ببرد، به خرابی توربین اشاره دارد. به صورت کلی، توربین های به کار رفته در گیربکس های اتوماتیک وظیفه برقراری ارتباط میان گیربکس و موتور را بر عهده دارند. هنگام خرابی انواع توربین، شما باید راه حل های مناسبی را برای حل مشکل مورد استفاده قرار دهید. به خاطر داشته باشید که خرابی توربین می تواند هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد پس شما باید در سریع ترین زمان ممکن به یک تعمیرگاه حرفه ای مراجعه نمایید.

تعمیر توربین گیربکس
تعمیر توربین گیربکس

نتیجه نهایی رفتن دنده روی حالت اضطراری

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، خرابی ساعت گیربکس، خرابی شیربرقی و خرابی توربین به عنوان متداول ترین دلایل ورود به حالت اضطراری به حساب می آید. در این شرایط، شما باید خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک را مورد استفاده قرار دهید. با استفاده از خدمات بهترین تیم های تعمیراتی ایرانی، شما می توانید همه مشکلات موجود در گیربکس خود را به صورت کامل حل کنید. البته که امروزه شرکت های زیادی در زمینه تعمیر گیربکس فعالیت نموده و خدماتشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

اگر شما هم به دنبال استفاده از خدمات تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین شرکت های فعال در این زمینه نمایید. با استفاده از تیم های مجرب و حرفه ای که سابقه درخشانی در این زمینه دارند، شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل و خرابی اقدام نمایید. پس برای کسب بازدهی مطلوب به کاربران توصیه می شود تا به تعمیرگاه هادیلو برای تعمیر بیایند.

سوالات متداول دنده اضطراری

 در این شرایط بهترین راه حل موجود در جلوی پای شما به استفاده از خدمات تعمیرات حرفه ای یا تخصصی اشاره دارد. با مراجعه به تعمیرگاه هادیلو میتوانید سریعا مشکل خودروی خود را حل کنید

بر اساس گزارشات ارائه شده توسط متخصصان تعمیر گیربکس اتوماتیک، افزایش قابل توجه دما یا خرابی سنسور آن هم می تواند چالش های خاصی را برای ماشین شما ایجاد نماید.

 برای افراد غیر متخصص، تشخیص علت خرابی گیربکس یک کار دشوار و نسبتا پیچیده به حساب می آید. برای کسب بازدهی مطلوب و جلوگیری از ایجاد مشکل به شما توصیه می کنیم تا مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین تیم های تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما