فروش ساعت گیربکس اتوماتیک

فروش ساعت گیربکس اتوماتیک

خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که گیربکس یکی از مهم ترین آنهاست، به همین دلیل شناسایی به موقع علائم خرابی ساعت گیربکس بسیار ضروری است.

ساعت گیربکس، مغز خودرو است. قبلا این قطعه از چدن ساخته می شد ولی برای کم وزن شدن آن امروزه از آلومینیوم ساخته می شود. ساعت گیربکس به گونه ای طراحی شده است که داخل آن مجرا وجود دارد. این مجرا ها کمک می کنند تا روغن به خوبی داخل گیربکس حرکت کند. نکته جالب این است که هرچه تعداد دنده ها بیشتر باشد، مجراهای جعبه دنده تودرتو تر می باشند.

بلوک هیدرولیک نام دیگر ساعت گیربکس است. نحوه عملکرد بلوک هیدرولیک به صورتی است که روغن را برای تعویض دنده به جاهای مورد نظر هدایت می کند. چنانچه روغن به خوبی در ساعت گیربکس حرکت نکند، جعبه دنده شما خراب می شود و به خودرو آسیب وارد می کند. خراب شدن گیربکس می تواند هزینه های زیادی برای شما داشته باشد.

انواع بلوک هیدرولیک

  • بلوک هیدرولیک دستی
  • ساعت گیربکس هیدرولیک
  • بلوک هیدرولیک الکترونیکی
  • بلوک هیدرولیک کیت شیفت

اهمیت گیربکس

سیستم انتقال خودرو سیستمی است که اتصال بین چرخ ها و قدرت خودرو را تسهیل می بخشد و به وسیله نقلیه اجازه حرکت و در نتیجه گردش را می دهد. همانطور که از نام آن مشخص است، گیربکس مسئول به دست آوردن گشتاور موتور از چرخ ها می باشد که به خودروی ساکن، اجازه حرکت می دهد. جعبه دنده از مهم ترین اجزای خودرو می باشد و باید به صورت دوره ای آن را چک کنید.

بیشتر بخوانید: گیربکس چیست  ؟

ساعت گیربکس

علائم اصلی شکستگی ساعت گیربکس

همه چیز با یک صدا شروع می شود. علائم کوچکی که ممکن است نشان دهنده یک مشکل بزرگ تر باشد که باید هرچه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید.

علائم زیر به شما نشان می دهد که گیربکس مشکل دارد و مشکل به وجود آمده از کدام قسمت خودرو است:

  • چرخ دنده های شل: در خودروهایی با کیلومترهای زیاد، فرسودگی دنده‌ها طبیعی است و می تواند صدای زیادی ایجاد ‌کند که ناشی از عدم وجود فاصله در یاتاقان‌هایی است که در طول سال‌ها خاصیت خود را از دست داده‌اند.
  • خرابی میله دنده: هنگامی که در تعویض دنده ها کمی مشکل پیدا می کنید، به این معنی است که میله های تعویض دنده خراب شده اند. این میله ها که وظیفه انتقال حرکت بین اهرم و فضای داخلی گیربکس را بر عهده دارند، می توانند تغییر شکل داده و باعث بروز حوادثی در مکانیزم شوند. خوشبختانه، با یک چک ساده می توان آن را برطرف کرد.
  • روغن بی کیفیت: کیفیت روغن گیربکس می تواند نشانه دیگری از نقص باشد، زیرا اجازه روغن کاری مناسب را نمی دهد، اگرچه استفاده از روغن نامناسب مشکلی کمتر رایج است اما می تواند در سلامت گیربکس موثر باشد. تعویض روغن توصیه شده توسط سازنده به صورت دوره ای عادتی است که به خودروی ما کمک می کند از خرابی گیربکس جلوگیری کند. بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس اتومات را در اینجا
  • وضعیت بد مهر و موم و کلاچ: مشکل در آب بندی ها به خصوص در خودروهایی با کیلومتر زیاد می تواند باعث نشتی روغن و در نتیجه مشکل در گیربکس شود. این عنصر باید همراه با کلاچ در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است نقصی داشته باشد که ناشی از فشار ندادن کامل پدال باشد.
بلوک هیدرولیک

مشکلات رایج ساعت گیربکس

برای تشخیص شایع ترین خرابی ها و مشکلات احتمالی این قطعه، یک سری دستورالعمل ها و علائم وجود دارد که به ما در تشخیص هر گونه نقص کمک می کند.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید و سطح صحیح را برای جلوگیری از خرابی حفظ کنید. اگر روغن کمتر از حد معمول باشد، هوا وارد می شود و حباب هایی در داخل مدار هیدرولیک ایجاد می شود و اگر روغن بیش از حد لازم باشد، کف ایجاد می کند که همان عواقب پایین آمدن سطح روغن را به همراه خواهد داشت.

در صورت بروز مشکل در گیربکس اتوماتیک نیز صداهایی را می شنویم، شکستگی ایجاد می شود و فرسودگی قطعات این سیستم تسریع می شود.

خرابی در شیرهای برقی را می توان با شنیدن صدای تق تق در هنگام تعویض دنده، چه هنگام درگیر شدن یا جدا کردن، مشاهده کرد.

اگر به دلیل ارتباط ضعیف بین بسته های کلاچ ایرادی وجود داشته باشد، به دلیل لغزش بیش از حد بسته های کلاچ خواهد بود. آن ها باید تعویض شوند.

اگر هنگام عوض کردن دنده، دنده تکان می خورد، ممکن است به دلیل شکستن درام محل قرارگیری دیسک ها یا فیلتر ذرات موتورهای دیزلی باشد. در این صورت به شما اجازه تعویض دنده را نمی دهد و مصرف روانکار افزایش می یابد بنابراین سیستم وارد فاز اضطراری می شود.

تعمیر گیربکس پیچیده است، شما باید ابزار های مناسب را در اختیار داشته باشید و بهترین قطعات یدکی گیربکس را انتخاب کنید. فراموش نکنید که نگهداری صحیح طبق دستورالعمل سازنده، طول عمر مفید این قطعه را تضمین می کند. برای تعمیر ساعت گیربکس به تعمیرگاه هادیلو مراجعه کنید.

شرایط قیمت ساعت گیربکس اتوماتیک

  • ساعت گیربکس‌ اتوماتیک هم به صورت نو و هم استوک ( کارکرده )  موجود است.
  • به علت نوسان قیمت‌‌ها برای اطلاع دقیق از قیمت‌‌ها تماس بگیرید.
  • تمامی لوازم اورجینال و به شرط سلامت به فروش می‌رسند.
ساعت گیربکس اتوماتیک

هزینه و نحوه‌ ارسال قطعات

  • امکان ارسال قطعات به سراسر ایران وجود دارد و قطعه خریداری شده با باربری به سایر نقاط ایران ارسال خواهد شد و هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد.
  • مدت زمان تحویل قطعه هم بستگی به فاصله مشتری دارد. در تهران و کرج تحویل در همان روز امکان‌پذیر خواهد بود.
  • هزینه ارسال و برگشت کالا در صورت معیوب بودن قطعه و مشمول بودن گارانتی، به عهده ما خواهد بود.

شرایط گارانتی فروش قطعات

  • در صورت دارا بودن شماره سريال و عدم مخدوش بودن آن
  • قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
  • عدم وجود آثار دستکاری بر روی قطعه
  • عدم وجود آثار ضربه، ضایعه فیزیکی و سوختگی قابل مشاهده در قطعه
  • ارائه برگه گارانتی دارای مهر گیربکس اتوماتیک هادیلو

حتما در هنگام خرید برگه گارانتی به شما داده خواهد شد و مدت گارانتی بسته به قطعه خریداری شده متفاوت خواهد بود.

آیا خودمان می‌توانیم لوازم گیربکس اتوماتیک بخریم؟

شما حتی اگر تعمیرکار خودرو نباشید هم می‌توانید به ما برای خرید قطعه خودرو مراجعه کنید و البته دقت داشته باشید که در صورت اشتباه شما در سفارش قطعه و نبود تخصص کافی در انتخاب دقیق قطعه برای خودرویتان، مسولیت اشتباه در سفارش قطعه بر عهده خریدار خواهد بود. پس اگر خودتان قصد خرید دارید حتما با تعمیرکار ماهر برای انتخاب دقیق قطعه‌ی مناسب برای خودرویتان مشورت کنید.

نحوه اطلاع از مدل و سریال دقیق قطعات به چه صورت است؟

شما تعمیرکار یا مالک خودرو، برای خرید ابتدا باید از قطعه مناسب خودرویتان مطمئن شوید و بعد از آن می‌توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و باز هم در صورت تردید در مورد قطعا مناسب می‌توانید از طریق واتس‌اپ (WhatsApp) عکس قطعه درخواستی را برای ما بفرستید تا از سفارش دقیق آن اطمینان حاصل کنید.

آیا امکان خرید به صورت ارائه چک وجود دارد؟

خرید تنها به صورت نقد و پرداخت یکجا قبل از تحویل امکان‌پذیر است و از پذیرش چک و یا نسیه معذوریم.

آیا امکان پرداخت بعد از تحویل کالا وجود دارد؟

پرداخت تنها قبل از تحویل امکان‌پذیر است و بعد از پرداخت و ارسال فیش واریز، ارسال انجام خواهد شد.

اگر قطعه معیوب بود چه کنیم؟

تمامی قطعات به شرط سلامت به فروش می‌رسند و در صورت معیوب بودن می‌توانید آن را مرجوع کنید.

هزینه و نحوه ارسال به چه صورت است؟

همانطور که اشاره شد هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد و نحوه ارسال هم در تهران و کرج با پیک خواهد بود و برای سایر استان‌‌ها با باربری مثل باربری شرکت‌های اتوبوس‌رانی خواهد بود که به محض تحویل به باربری، اطلاعات مرسوله و زمان تحویل مرسوله برای شما ارسال خواهد شد.

درباره ساعت گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس اتوماتیک در واقع جایی است که تمام کانالهای روغن گیربکس اتوماتیک در آن تعبیه شده است و سوپاپ‌های که در آن قرار دارد با استفاده از فشار فنرها تغییر مکان میدهند که باعث تغییر مسیر روغن گیربکس و هم تغییر فشار روغن گیربکس می‌گردد و این باعث کنترل توربین‌ها نیز می‌گردد و ضریب دنده‌ها نیز تنظیم می‌شوند.

تنظیم کردن ساعت گیربکس اتوماتیک

به مرور زمان و استحاک‌های به وجود آمده ممکن است عملکرد خراب شدن شیربرقی و سوپاپ‌های موجود در ساعت گیربکس اتوماتیک دچار مشکل شود که تشخیص دقیق آن توسط تعمیرکار ماهر در حوزه گیرکبس اتوماتیک امکان‌پذیر است. اگر میزان روغن گیربکس اتوماتیک تنظیم نباشد و از حد تعیین شده‌ی کنترل والف کم‌تر یا بیشتر باشد، گیربکس اتومات خودرو نمی‌تواند فشار مناسبی به سوپاپ‌ها وارد کند و در نتیجه به راننده هشدار تعویض روغن می‌دهد. برای تعمیر شیربرقی گیربکس هم به ما مراجعه کنید.
در اکثر مواقع ساعت کردن گیربکس اتومات نیاز به تنظیم حجم روغن گیربکس اتوماتیک دارد و در صورت مشاهده آلارم یا اررور در سیستم خودرو، حتما آن را به یک متخصص نشان دهید و یا به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید. 

آیا کلیه لوازم گیربکس اتوماتیک برای فروش وجود دارد؟

کلیه لوازم تخصصی گیربکس اتوماتیک و برای کلیه برندهای خودروسازی در تمام مدل‌های خودرو برای فروش موجود می‌باشد. در ادامه لیست کوتاهی از آن را ارائه می‌کنیم:

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

عملکرد و وظیفه ساعت گیربکس چیست؟

ساعت گیربکس اتوماتیک به عنوان مغز گیربکس هم شناخته می شود. قابل ذکر است که ساعت گیربکس از قطعاتی مانند سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده است و وظیفه ی کنترل عملکرد جعبه دنده را به وسیله روغن گیربکس انجام می دهد. این وسیله حرکت و تغییر مکان سوپاپ ها را که باعث تنظیم میزان فشار روغن و فرستادن آن به کلاچ ها، سروها، توربین و تعویض دنده را کنترل و مدیریت می کند. برای درک بهتر عملکرد آن باید بدانید که کنترل عملکرد گیربکس توسط ساعت گیربکس انجام می گیرد. این موارد شامل کنترل ضریب دنده و کنترل میزان فشار قابل تحمل آن نیز می شود. به همین دلیل ساعت گیربکس یکی از مهمترین قطعات جعبه دنده محسوب می گردد. 

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

با گذر زمان و کارکرد زیاد ساعت گیربکس اتوماتیک و ایجاد اصطکاک، در شیر برقی و سوپاپ ها، شیارهایی به وجود می آیند که باعث می شوند سوپاپ ها قادر نباشند به بهترین شکل ممکن عمل جا به جایی روغن را انجام دهند. به همین دلیل اگر مشکلی در عملکرد این قطعه به وجود بیاید، تشخیص و عیب یابی آن بسیار مشکل می شود. این مساله حتما باید توسط یک متخصص مورد بازبینی قرار بگیرد. در صورت انجام تعمیرات نادرست و غیر حرفه ای، باعث بروز مشکلات فراوانی در عملکرد گیربکس می شوید. این کار می تواند خسارت های زیادی به خودرو شما وارد کند. در نتیجه برای انجام هر نوع سرویس و تعمیرات، باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

چه موقع به تنظیم ساعت گیربکس نیاز است؟

در برخی از خودرو ها در صورت عمل نکردن ساعت گیربکس اتوماتیک، خودرو به طور خودکار پیغام خطای روغن می دهد، تا راننده متوجه بروز مشکل بشود. در این مواقع باید به سرعت خودرو خود را نگه دارید و آن را خاموش کنید. در این شرایط خودروی خود را توسط یک یدک کش به مرکز تعمیرات و فروش ساعت گیربکس اتوماتیک منتقل کنید. روغن گیربکس اتوماتیک را باید به طور منظم تعویض کنید و در هنگام تعویض از میزان دقیق روغن اطمینان حاصل کنید. زیرا ساعت گیربکس با استفاده از فشار روغن سوپاپ ها را به حرکت وا می دارد و در صورت کم بودن میزان روغن، نمی تواند میزان فشار مورد نیاز را برای به حرکت در آوردن سوپاپ ها فراهم کند. استفاده از روغن گیربکس با کیفیت، باعث افزایش عمر و عملکرد بهتر گیربکس و همچنین ساعت گیربکس می شود. 

خدمات پس از فروش ساعت گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس اتوماتیک به عنوان مغز گیربکس هم شناخته می شود. قابل ذکر است که ساعت گیربکس از قطعاتی مانند سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده است و وظیفه ی کنترل عملکرد جعبه دنده را به وسیله روغن گیربکس انجام می دهد. این وسیله حرکت و تغییر مکان سوپاپ ها را که باعث تنظیم میزان فشار روغن و فرستادن آن به کلاچ ها، سروها، توربین و تعویض دنده را کنترل و مدیریت می کند. برای درک بهتر عملکرد آن باید بدانید که کنترل عملکرد گیربکس توسط ساعت گیربکس انجام می گیرد. این موارد شامل کنترل ضریب دنده و کنترل میزان فشار قابل تحمل آن نیز می شود. به همین دلیل ساعت گیربکس یکی از مهمترین قطعات جعبه دنده محسوب می گردد. 

متاسفانه بسیاری از افراد بدون داشتن تخصص لازم اقدام به تعمیر و دستکاری ساعت گیربکس اتوماتیک خودرو می کنند. در صورتی که تعمیر و تنظیم آن نیاز به دانش، تخصص و مهارت فراوان دارد. کنترل گیربکس توسط ساعت گیربکس اتوماتیک انجام می گیرد و شامل مواردی چون کنترل میزان ضریب دنده و میزان فشار روغن می شود. به همین دلیل ساعت گیربکس، قطعه بسیار مهمی در جعبه دنده محسوب می گردد. پس جزء قطعات مهم خودرو نیز محسوب می شود.

قبل از اینکه به تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک پرداخته شود، باید عیب یابی دقیقی بر روی آن صورت گردد. هر خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک دارای قیمت های متفاوتی در زمینه تعمیر ساعت گیربکس می باشد. بنابراین در درجه اول باید دلیل خرابی و در درجه دوم نوع اتومبیل برای تخمین هزینه های تعمیرات در نظر گرفته شود. البته باید توجه داشته باشید که بخش زیادی از هزینهی تعمیرات به تعویض قطعاتی مانند: توربین، تعویض سیم ساعت، تعویض شیر برقی و تعویض روغن مربوط می شود. اگر اتومبیل شما نیاز به تعمیر چند قطعه به طور همزمان داشته باشد، این امر باعث افزایش هزینه های آن نیز می گردد.

نتیجه گیری

ساعت گیربکس از قطعات اصلی هر خودرو است و به آن لقب مغز گیربکس داده اند. جعبه دنده اتوماتیک در خودرو ها برخلاف گیربکس‌های دستی، سیستم مکانیکی پیچیده‌تری دارد، بنابراین، برای جلوگیری از خرابی‌های احتمالی که بسیار پرهزینه هستند، تعمیر و نگهداری به موقع بسیار مهم است.

علائم خرابی ساعت گیربکس

بسیاری از رانندگان گیربکس دستی را به گیربکس اتوماتیک ترجیح می دهند، اما گیربکس اتوماتیک هر روز جایگاه بهتری در بازار پیدا می کند. علائم خرابی گیربکس اتوماتیک عبارتند از:

  • مشکل در تعویض دنده
  • بوی سوختگی اگر از گیربکس اتوماتیک می آید، ممکن است روغن شما بیش از حد گرم شده باشد یا مایع ATF به دلیل دمای بالا خاصیت روانکاری خود را از دست داده باشد.
  • ماشین به جلو یا عقب حرکت نمی کند و این امر به دلیل مشکل در پمپ روغن گیربکس است. اگر مبدل گشتاور فشار روغن مناسبی نداشته باشد، نیروی لازم برای حرکت موتور را ارسال نمی کند.

لغزش در تعویض دنده نشان دهنده سایش کلاچ های گیربکس اتوماتیک است و یک مشکل جدی محسوب می شود. بنابراین باید هرچه زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

نشان دهنده این است که دیسک های کلاچ کار خود را به درستی انجام نمی دهند و گیربکس نمی تواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

۴ نظر

  • آیا ساعت گیربکس اچ سی کراس هم موجود دارید؟ من ساعت گیربکس اچ سی کراس استوک میخواستم اگر سالم و با ضمانت باشه عالی میشه

    • بله ساعت گیربکس اچ سی کراس موجود است. ساعت گیربکس اتوماتیک نو و استوک را میتوانید با تماس با تعمیرگاه هادیلو تهیه کنید. ساعت گیربکس استوک هم موجود است و با گارانتی ۶ ماهه به شرط سلامت و اصل بودن قطعه فروخته میشود.

    • قیمت ساعت گیربکس برلیانس بسته به اینکه مدل دقیق اون چی باشه متفاوته. برای ساعت گیربکس برلیانس h330 هم بسته به اینکه ساعت گیربکس استوک تهیه کنید و یا ساعت گیربکس نو متفاوت است و طبیعتا ساعت گیربکس نو گرون تر هستش منتها به دلیل نوسان شدید قیمت ها امکان درج قیمت نداریم و بهتره با تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.