فروش سلکتور گیربکس

فروش سلکتور گیربکس

صحت و سلامت عملکرد چرخ دنده های گیربکس یکی از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی برای یک خودرو می باشد. فرآیند تعویض دنده باید به صورت سریع، روان، کارآمد و قابل اطمینان انجام گیرد. چرا که سبک رانندگی اشخاص و شلوغی خیابان ها باعث می شود تا رانندگان مرتبا در حال تعویض دنده باشند. از این رو بررسی دوره ای جعبه دنده، سلکتور گیربکس وبسیار مهم خواهد بود. این روزها با پیشرفته شدن صنعت خودروسازی، تعداد خودروهای دنده اتوماتیک به میزان قابل توجهی در کشور افزایش یافته است. اکثر مراکز فروش سلکتور گیربکس، خدمات تعمیر و تعویض آن را نیز ارائه می‌دهند. سلکتور گیربکس نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در سیستم حرکتی خودرو ایفا می‌کند. پس دانستن نحوه کار کرد و وظایف آن و همچنین نشانه های تنظیم نبودن آن امری بسیار مهم است. 

نقش سلکتور گیربکس

همانطور که می‌دانید اتومبیل های دنده اتوماتیک، به طور خودکار اقدام به تعویض دنده می کنند. با این وجود بعضی از رانندگان همچنان علاقه دارند تا در بعضی مواقع کنترل بیشتری بر خودروی خود داشته باشند، و از قابلیت تعویض دنده به صورت دستی استفاده کنند. سلکتور گیربکس، قطعه ای الکترونیکی در گیربکس است که تعویض دنده به صورت انتخابی را برای راننده ممکن می سازد، در حقیقت حالت دنده را تعیین می کند. سلکتور گیربکس در بعضی مدل ها به صورت فیزیکی و در بعضی دیگر به صورت الکتریکی به کامپیوتر خودرو متصل شده است. این قطعه دنده را متناسب با نیاز راننده تغییر می دهد. اگر خودرویی دارای سلکتور گیربکس نباشد، فرآیند تعویض دنده به صورت دستی صورت نمی گیرد و راننده قادر به تغییر دنده ها به صورت دستی نمی باشد. با توجه به نقش مهم سلکتور گیربکس در کارایی جعبه دنده، امر مهمی است تا با نشانه های خرابی این قطعه و نحوه تنظیم آن در خودرو آشنا شویم.

سلکتور 206 اتوماتیک
سلکتور گیربکس نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در سیستم حرکتی خودرو ایفا می‌کند.

علائم عدم تنظیم سلکتور گیربکس

سلکتور گیربکس با کامپیوتر خودرو در ارتباط می باشد و در صورت عدم تنظیم سلکتور گیربکس حالت های مختلف دنده به درستی به ECU یا همان کامپیوتر خودرو انتقال نمی یابد و در عملکرد خودرو دچار اختلال می شود. یکی از نشانه های عدم تنظیم سلکتور گیربکس زمانی است که توسط اهرم دنده خودرو را در حالت دنده عقب قرار می دهید، ولی چراغ های دنده عقب روشن نمی شوند. البته بروز این نشانه نمی تواند منحصر به خرابی سلکتور گیربکس باشد. چرا که خرابی سیستم برق خودرو و نقص در عملکرد چراغ ها در روشن نشدن چراغ های دنده عقب تأثیر گذار هستند. 

با این حال اگر از سلامت سیستم برق خودرو خود مطمئن هستید و باز هم چراغ دنده عقب خودرو روشن نشد، حتما عملکرد گیربکس خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید. البته نکته قابل ذکر دیگر این است که سلکتور گیربکس وظیفه انتقال اطلاعات به کامپیوتر و نمایش حالت دنده به نمایشگر خودرو را بر عهده دارد. با توجه به این نکته اگر حالت دنده نمایش داده شده بر روی نمایشگر با دنده انتخابی مغایرت دارد، در این حالت باید سلکتور گیربکس را کنترل کنید.

دلایل خرابی سلکتور گیربکس

یکی از مهمترین عوامل خرابی سلکتور گیربکس آب است. اگر کمی آب بر روی سلکتور گیربکس بریزد، عملکرد‌ آن دچار مشکل می شود و در بعضی مواقع مختل می گردد. اگر پیچ هواگیری رادیاتور که در نزدیکی سلکتور قرار دارد به درستی بسته نشده باشد و یا دارای نشتی باشد، ممکن است باعث ریختن آب بر روی سلکتور گیربکس شود و سبب خراب شدن آن گردد. از سوی دیگر به هنگام شستن موتور خودرو باید دقت کنید که آب بر روی سلکتور گیربکس نریزد. در صورتی که حتی کمی آب بر روی این قطعه ریخته شود حتما آن را به سرعت با پمپ باد خشک کنید. سلکتور گیربکس اصل دارای ضمانت نامه های معتبر و خدمات پس از فروش می باشد. در صورت خرید سلکتور گیربکس بدون ضمانت از فروشگاه های غیر معتبر و بروز خرابی و ایجاد مشکل در خودرو شما، تنها کسی که متضرر می شود صاحب خودرو است. 

قیمت سلکتور گیربکس اتوماتیک
اگر کمی آب بر روی سلکتور گیربکس بریزد، عملکرد‌ آن دچار مشکل می شود و در بعضی مواقع مختل می گردد.

تنظیم سلکتور گیربکس

در صورت عدم تنظیم سلکتور گیربکس، وقتی که راننده، خودروی خود را بر روی حالت D یا R قرار می دهد، خودرو واکنشی نشان نمی دهد و حرکت نمی کند. در این شرایط خودرو در حالت های N و P قادر به حرکت خواهد بود. علت این امر این است که با عدم تنظیم سلکتور گیربکس، فرمان درستی به کامپیوتر منتقل نمی شود و به این ترتیب خودرو با مشکل مواجه خواهد شد. تنظیم و تعمیرات سلکتور گیربکس در هر تعمیرگاهی و توسط هر تعمیرکاری قابل انجام است. البته باید توجه داشته باشید که سلکتور گیربکس قطعه ای الکترونیکی است. در بیشتر مواقع قطعات الکترونیکی خودرو قابل تعمیر نیستند و باید آن را تعویض کرد. بنابراین با مشاهده اختلال در سیستم تعویض دنده، سریعا اقدامات لازم را بعمل آورید.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

شرایط فروش گیربکس اتوماتیک

  •  گیربکس‌ اتوماتیک هم به صورت نو و هم استوک ( کارکرده )  موجود است.
  • به علت نوسان قیمت‌‌ها برای اطلاع دقیق از قیمت‌‌ها تماس بگیرید.
  • در صورت خرید گیربکس به صورت کامل، گیربکس‌های کامل دارای ضمانت شش ماهه سلامت کالا هستند.
  • تمامی لوازم اورجینال و به شرط سلامت به فروش می‌رسند.

هزینه و نحوه‌ ارسال قطعات

  • امکان ارسال قطعات به سراسر ایران وجود دارد و قطعه خریداری شده با باربری به سایر نقاط ایران ارسال خواهد شد و هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد.
  • مدت زمان تحویل قطعه هم بستگی به فاصله مشتری دارد. در تهران و کرج تحویل در همان روز امکان‌پذیر خواهد بود.
  • هزینه ارسال و برگشت کالا در صورت معیوب بودن قطعه و مشمول بودن گارانتی، به عهده ما خواهد بود.

شرایط گارانتی فروش قطعات

  • در صورت دارا بودن شماره سريال و عدم مخدوش بودن آن
  • قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
  • عدم وجود آثار دستکاری بر روی قطعه
  • عدم وجود آثار ضربه، ضایعه فیزیکی و سوختگی قابل مشاهده در قطعه
  • ارائه برگه گارانتی دارای مهر گیربکس اتوماتیک هادیلو

حتما در هنگام خرید برگه گارانتی به شما داده خواهد شد و مدت گارانتی بسته به قطعه خریداری شده متفاوت خواهد بود.

آیا خودمان می‌توانیم لوازم گیربکس اتوماتیک بخریم؟

شما حتی اگر تعمیرکار خودرو نباشید هم می‌توانید به ما برای خرید قطعه خودرو مراجعه کنید و البته دقت داشته باشید که در صورت اشتباه شما در سفارش قطعه و نبود تخصص کافی در انتخاب دقیق قطعه برای خودرویتان، مسولیت اشتباه در سفارش قطعه بر عهده خریدار خواهد بود. پس اگر خودتان قصد خرید دارید حتما با تعمیرکار ماهر برای انتخاب دقیق قطعه‌ی مناسب برای خودرویتان مشورت کنید.

نحوه اطلاع از مدل و سریال دقیق قطعات به چه صورت است؟

شما تعمیرکار یا مالک خودرو، برای خرید ابتدا باید از قطعه مناسب خودرویتان مطمئن شوید و بعد از آن می‌توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و باز هم در صورت تردید در مورد قطعا مناسب می‌توانید از طریق واتس‌اپ (WhatsApp) عکس قطعه درخواستی را برای ما بفرستید تا از سفارش دقیق آن اطمینان حاصل کنید.

آیا امکان خرید به صورت ارائه چک وجود دارد؟

خرید تنها به صورت نقد و پرداخت یکجا قبل از تحویل امکان‌پذیر است و از پذیرش چک و یا نسیه معذوریم.

آیا امکان پرداخت بعد از تحویل کالا وجود دارد؟

پرداخت تنها قبل از تحویل امکان‌پذیر است و بعد از پرداخت و ارسال فیش واریز، ارسال انجام خواهد شد.

اگر قطعه معیوب بود چه کنیم؟

تمامی قطعات به شرط سلامت به فروش می‌رسند و در صورت معیوب بودن می‌توانید آن را مرجوع کنید.

هزینه و نحوه ارسال به چه صورت است؟

همانطور که اشاره شد هزینه ارسال به عهده خریدار می‌باشد و نحوه ارسال هم در تهران و کرج با پیک خواهد بود و برای سایر استان‌‌ها با باربری مثل باربری شرکت‌های اتوبوس‌رانی خواهد بود که به محض تحویل به باربری، اطلاعات مرسوله و زمان تحویل مرسوله برای شما ارسال خواهد شد.

آیا کلیه لوازم گیربکس اتوماتیک برای فروش وجود دارد؟

کلیه لوازم تخصصی گیربکس اتوماتیک و برای کلیه برندهای خودروسازی در تمام مدل‌های خودرو برای فروش موجود می‌باشد. در ادامه لیست کوتاهی از آن را ارائه می‌کنیم:

امتیاز دهید portfolio
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.