تعمیر گیربکس پژو

تعمیر گیربکس پژو

گیربکس پژو بخش اصلی سیستم انتقال قدرت است که آسیب دیدگی آن باعث می شود خودرو شما از حرکت کردن بایستد. اگر گیربکس پژو عملکرد مناسبی نداشته باشد، خودرو توان حرکت نخواهد داشت و توجه به این موضوع بسیار مهم است که در صورت دیدن مشکلات جزئی، هر چه سریع تر برای تعمیرات به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا از خرابی های بزرگ تر جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس پژو و هزینه آن لطفا در ادامه همراه ما باشید.

نشانه های نیاز گیربکس پژو به تعمیرات 

علائم زیر نشان از آسیب دیدگی گیربکس هستند و باید برای عیب یابی و تعمیرات آن اقدام کنید :

  • سطح پایین روغن گیربکس
  • عوض شدن رنگ روغن گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس
  • لغزش در هنگام حرکت
  • تاخیر زیاد در موقع حرکت
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • صدای زوزه و سوت گیربکس
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • کم شدن شتاب خودرو
  • و
تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

عواقب عدم تعمیر گیربکس پژو اتوماتیک

بی توجهی به مشکلات گیربکس و عدم تعمیر آن می تواند باعث عواقبی شود از جمله آنکه :

  • پرداخت هزینه بالا برای تعویض گیربکس

تعویض گیربکس هزینه بالایی دارد و اگر مشکلات جزئی آن را نادیده بگیرید، احتمالا با گسترده شدن مشکل یا باید هزینه تعمیرات بالایی پرداخت کنید و یا اینکه گیربکس را تعویض نمایید که پر هزینه است.

  • حرکت نکردن خودرو

گیربکس بخش انتقال نیرو از موتور به چرخ هاست و اگر به مشکلات آن رسیدگی نکنید، عملا خودروی شما حرکت نخواهد کرد و هر چه مدت زمان بیشتری با گیربکس معیوب رانندگی کنید، مشکل گسترده تر خواهد شد.

  • کند شدن عملکرد خودرو

با آسیب دیدگی گیربکس، عملکرد خودرو کند خواهد شد و شما احساس می کنید که خودرو بسیار آرام حرکت می کند. همچنین نمی توانید سرعت خودرو را افزایش دهید.

  • مشکل در دنده ها

گیربکس خودروی پژو اگر آسیب ببیند، شما نمی توانید دنده ها را تعویض کنید و در قرار دادن خودرو روی دنده مشکل خواهید داشت.

  • تکان خوردن خودرو

اگر گیربکس پژو آسیب ببیند، هنگامی که خودرو را در دنده قرار می دهید تا به جلو حرکت کنید، می لرزد و تکان می خورد.

هزینه تعمیر گیربکس پژو اتوماتیک

اجرت تعمیر گیربکس پژو در مدل های مختلف این خودرو متفاوت است همچنین میزان آسیب دیدگی و قطعه ای که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد نیز روی هزینه تعمیرات تاثیر می گذارد.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس پژو 405، هزینه تعمیر گیربکس پژو پارس و اجرت تعمیرات دیگر مدل های پژو، با تعمیرکاران تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

البته این را هم بگوییم که هزینه دقیق تعمیرات گیربکس پژو بعد از بررسی های حضوری خودرو قابل تعیین است اما در تماس تلفنی هم می توان از هزینه حدودی مطلع شد.

خدمات تعمیرات گیربکس پژو در تعمیرگاه هادیلو 

خدمات تعمیرات گیربکس پژو در تعمیرگاه هادیلو، برای خودروهای زیر ارائه می شود :

همچنین شما می توانید برای عیب یابی تخصصی، سرویس های دوره ای و تعویض روغن گیربکس پژو به این تعمیرگاه مراجعه نمایید. تعمیرکاران در قدم اول خودرو را بررسی و عیب یابی کرده و سپس هزینه تعمیرات را به شما اعلام می کنند.

اگر مشکلی با هزینه آن نداشتید، کار تعمیرات آغاز خواهد شد. در تعمیرگاه هادیلو، تعمیرکاران حرفه ای و مجرب حضور دارند و از دستگاه ها و ابزارآلات پیشرفته استفاده می شود. همچنین در تعویض قطعات گیربکس، قطعات اصلی و فابریک به کار برده می شوند.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس پژو نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس پژو برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس تویوتا با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات پژو

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس پژو چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات پژو کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک پژو

تشخیص علت گاز هرز خوردن یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

5/5 - (3 امتیاز)

۴ نظر

  • گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۵ به چه صورت میشه تعمیرش؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر
      باید بررسی بشه که بشه دقیق پاسخ داد

  • علت زوزه کشیدن گیربکس پژو ۴۰۵ چیه جناب؟ الان چند روزه اینطوری شده ماشینم

    • سلام وقت بخیر
      لطفا تماس بگیرید با تعمیرگاه تا بهتر راهنمایی کنیم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.