تعمیر گیربکس اپتیما

تعمیر گیربکس اپتیما

اگر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص و البته با قیمت مناسب و با ضمانت قطعات و خدمات دارید ما در کنار شما هستیم.

با ما تماس بگیرید و برای تست و عیب‌یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر 48 ساعته و ضمانت کامل قطعات و خدمات با خیال راحت خودرویتان را سالم تحویل بگیرید.

گیربکس های اتوماتیک در مقایسه با گیربکس های دنده ای حساسیت بیشتری دارند به همین دلیل در صورت آسیب دیدگی، نیازمند تعمیر توسط تعمیرکاری متخصص و مجرب می باشد. گیربکس اپتیما ممکن است به دلیل مشکلاتی همچون عدم تعویض دنده، تقه زدن، گاز هرز خوردن و ورود به حالت اضطراری وبه تعمیر نیاز داشته باشد و اگر گیربکس اپتیمای شما هم این مشکلات یا موارد مشابه را نشان می دهد، لازم است هر چه سریع تر برای تعمیر اقدام کنید. در ادامه همراه ما باشید تا برای تعمیر گیربکس اپتیما راهنمایی شوید.

نکات نگهداری از گیربکس اتوماتیک اپتیما

  • در خودرو های دنده اتوماتیک مانند اپتیما، با توجه به زمان بندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده باید روغن گیربکس به طور منظم تعویض شود.
  • برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اپتیما، از روغن مناسب خودرو استفاده کنید زیرا روغن نامرغوب باعث خسارات سنگین خواهد شد.
  • سرویس های دوره ای گیربکس را حتما انجام دهید تا مواردی مانند نشتی روغن یا هر مشکل کوچک قبل از آنکه حاد شود، تعمیر شود.
  • پدال گاز را نرم فشار دهید زیرا فشار دادن زیاد و نامنظم پدال گاز باعث ضربه به گیربکس می شود و عمر آن را کاهش می دهد.
  • به علائمی همچون تقه زدن گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک، زوزه کشیدن گیربکس، گاز هرز خوردن وبی توجه نباشید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر صدا، سرعت و عمل تعویض دنده، به تعمیرگاه مراجعه نمایید.
  • در زمان حرکت، از تعویض گیربکس خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک، با استفاده از کلاچ و نوار قرار گرفته داخل گیربکس انجام می گیرد. این کلاچ ها از موادی تشکیل شده اند که با ایجاد اصطکاک فرایند تعویض دنده را آسان تر می کنند و اگر همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید، بدون شک این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.
  • روغن گیربکس اپتیما باید شفاف باشد و بوی بدی هم نداشته باشد. اگر روغن کدر و تیره است و بوی بدی می دهد، لازم است آن را تعویض کنید. همچنین برای تعویض روغن گیربکس اپتیما بهتر است از دستگاه استفاده کنید زیرا در روش دستی، مقداری از روغن سوخته و کهنه داخل گیربکس باقی می ماند
گیربکس اتوماتیک اپتیما
تعمیرگاه کیا اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک اپتیما

اگر گیربکس خودروی اپتیمای شما علائم آسیب دیدگی را نشان می دهد، بسته به اینکه آسیب در کدام بخش است و به چه میزان است، هزینه تعمیرات مشخص خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای استعلام هزینه تعمیر گیربکس اتومات کیا اپتیما، به صورت حضوری به تعمیرگاه گیربکس هادیلو مراجعه کنید و یا می توانید از طریق تماس تلفنی و مطرح کردن مشکل دقیق گیربکس خودرو، قیمت حدودی تعمیرات را از تعمیرکاران مجموعه بپرسید.

تعمیر گیربکس اپتیما به همراه گارانتی

با توجه به هزینه نسبتا بالای تعمیرات گیربکس اپتیما بهتر است به تعمیرگاهی مراجعه کنید که خدمات را همراه با گارانتی معتبر ارائه نماید تا از کیفیت خدمات اطمینان خاطر داشته باشید. تعمیرگاه تخصصی هادیلو، تعمیر هر مدل ماشین خارجی و داخلی را با ارائه گارانتی انجام می دهد و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

استفاده از دستگاه های به روز و قطعات اصل در تعمیر گیربکس اتومات کیا اپتیما

در تعمیر گیربکس اپتیما، مجهز بودن تعمیرگاه به دستگاه های به روز و استفاده از قطعات اصل برای تعویض قطعات معیوب، اهمیت بسیاری دارد و اگر به مرکزی مراجعه کردید که خدمات ارزان داشت، حتما در تجهیز بودن آن و استفاده از قطعات اصل شک داشته باشید.

مشاوره عیب یابی گیربکس اپتیما

اگر امکان مراجعه حضوری به تعمیرگاه هادیلو را ندارید، می توانید به روش های تماس تلفنی و یا ارسال پیام در شبکه های مجازی، با کارشناسان تعمیرکار ارتباط برقرار کنید و هر سوالی که دارید بپرسید. از جمله خدمات این مجموعه عبارتند از :

  • تعمیرات گیربکس اپتیما 2010
  • تعمیرات گیربکس اپتیما 2014
  • تعمیرات گیربکس اپتیما ۲۰۱۷
  • تعمیرات گیربکس اپتیما 2015
  • تعمیرات گیربکس اپتیما جی تی الین
  • تعمیرات گیربکس اپتیما 2016
  • تعمیرات گیربکس اپتیما 2013
  • تعویض روغن گیربکس اپتیما ۲۰۱۰
  • تعویض روغن گیربکس اپتیما 2013
  • و

خودروی اپتیما تولید کدام برند خودروسازی است؟

خودروی کیا اپتیما یک خودروی سدان محسوب میشه که از سال 2006 تولید آن توسط شرکت محبوب کیاموتورز کره‌ای آغاز شده است. البته این خودرو از سال 2009 وارد بازار ایران شد. اپتیما جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو در سال 2015 انتخاب شد و داخل ایران هم فروش بسیار خوبی را داشته است.

هزینه تعمیر گیربکس اپتیما
هزینه تعمیر گیربکس اپتیما

ویژگی‌های گیربکس اپتمیا؟

خودروی اپتیما دارای گیربکس اتوماتیک تیپ‌ترونیک است که دارای 6 دنده است و در برخی مدل‌ها نیز 5 دنده برای گیربکس آن طراحی شده است. این خودرو موتور جلو و دیفرانسیل جلو است و محل تعویض دنده کنسول میانی و در برخی مدلهای آن هم پدالهایی پشت فرمان برای تعویض دنده طراحی شده است.

روغن گیربکس اتوماتیک اپتیما چه روغنی است؟

برندهای مختلفی برای این گیربکس استفاده می‌شود که در ادامه تعدادی از آنها را نام می‌بریم. 

  • برند ارزان ایرانی، بهران 6 خط 
  • برند خارجی، هیوندا 3 خط
  • برند خارجی، هیوندا 6 خط 
  • برند خارحی، ادینول قرمز

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس اپتیما نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس برای تعویض، بستگی به مدل اپتیمای شما دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس اپتیما نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس اپتیما برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس اپتیما با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

تعویض روغن گیربکس اپتیما
تعویض روغن گیربکس اپتیما

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات اپتیما

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اپتیما چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات اپتیما کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک اپتیما

تشخیص علت گاز هرز خوردن اپتیما یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

5/5 - (3 امتیاز)

۱ نظر

  • با سلام و احترام. لطفا من را راهنمایی بفرمایید که بهترین برند روغن گیربکس اتوماتیک مطمئن موجود در بازار برای اسپورتیج ۲۰۱۵ کدام است؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.