تعمیر گیربکس مزدا ۳

تعمیر گیربکس مزدا ۳

اگر گیربکس اتوماتیک مزدا ی شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص و البته با قیمت مناسب و با ضمانت قطعات و خدمات دارید ما در کنار شما هستیم.

با ما تماس بگیرید و برای تست و عیب‌یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر 48 ساعته و ضمانت کامل قطعات و خدمات با خیال راحت خودرویتان را سالم تحویل بگیرید.

درباره مزدا ۳ بیشتر بدانید:

این خودرو ساخت شرکت مطرح ژاپنی است که مزدا‌3 پرفروش‌ترین و شناخته شده‌ترین مدل مزدا در جهان است که از سال 2004 تولید آن آغاز شده است. داخل ایران نیز به دلیل سابقه خوبی که مزدا 323 در بازار داخلی داشت، مزدا3  هم با استقبال خوبی مواجه شد و گروه بهمن خودرو هم این خودرو رو به بازار ایران عرضه کرد. و در سال 1398 مزدا 3 نیو را در دو نوع سدان و هاچبک و در تیپ‌های 1 و 2 عرضه کرد.

بعد از یک سال از ورود رنو مگان، مونتاژ مهم‌ترین رقیب مگان، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن خودرو شروع شد. خودرویی بی‌نظیر که هرکسی که اولین‌بار پشت فرمان مزدا، این خودروی عالی ژاپنی قرار می‌گرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبه‌دنده هوشمند و موتور پرقدرت آن میشد.

ویژگی‌های گیربکس اتوماتیک مزدا ۳؟

این خودرو داری یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و که معادل 147 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد آن حدود 9/2 دهم ثانیه است و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است. موتور آن در قسمت جلو قرار دارد. گیربکس مزدا 3  یک گیربکس اتومات تیپ‌ترونیک 5 دنده است که دارای دست‌دنده در کنسول میانی خودرو و همچنین پدالهای پشت فرمان است. این خودرو دیفرانسیال جلو است.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

آیا تعمیر گیربکس مزدا ٣ ارزش هزینه کردن را دارد 

خیلی ها سوال می کنند که آیا گیربکس آسیب دیده مزدا با توجه به هزینه بالای تعمیرات آن، آیا ارزش تعمیرات دارد یا نه؟ برای این سوال لازم است به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا بررسی های تخصصی روی گیربکس توسط تعمیرکار انجام شود. اگر مکانیک معتمد به شما پیشنهاد کند که تعمیر گیربکس بهترین کار است، نباید آن پیشنهاد را رد کنید.

علایم خرابی گیربکس مزدا ۳ و نشتی روغن مزدا ۳ نیو

گیربکس مزدا 3 قابل تعمیر است اما با توجه به علائم خرابی که نشان می دهد، نوع تعمیرات و هزینه آن متفاوت خواهد بود. شما با دیدن هر یک از موارد زیر می توانید متوجه شوید که گیربکس خودروی شما آسیب دیده است :

  • نشت روغن گیربکس : نشتی روغن گیربکس باعث ساییدگی قطعات مختلف آن بر روی یکدیگر می شود و با ساییدگی چرخ دنده ها نیز به تدریج کارایی و شتاب خودرو کاهش پیدا می کند. به همین دلیل توصیه می شود در زمان های منظم، روغن گیربکس را تعویض کنید تا دچار مشکل نشود.
  • مشکل در تعویض دنده : یکی از نشانه های رایج آسیب دیدگی گیربکس، مشکل در تعویض دنده است. اگر احساس می کنید دنده ها به سختی تعویض می شوند و رانندگی سخت تر است، باید هر چه سریع تر خودرو را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید.

از دیگر عواملی که ممکن است نشان از خرابی گیربکس باشند شامل اختلال در سیستم برقی خودرو، شل شدن اتصالات، گرمای بیش از حد خودرو وباشند.

تعمیر گیربکس مزدا ۳
تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا

تعویض روغن گیربکس مزدا ۳ نیو و مزدا ۳ قدیم

مسئله مهم دیگر برای نگهداری از گیربکس خودرو، تعویض به موقع روغن آن است. اگر اقدامات لازم برای تعویض روغن گیربکس را نکنید، گیربکس به شدت آسیب خواهد دید و معمولا زمان تعویض روغن گیربکس خودرو مزدا بین 30 الی 40 هزار کیلومتر می باشد.

برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مزدا 3 از برندهای مختلفی استفاده می شود از جمله روغن گیربکس اتوماتیک بهران 6 خط و روغن گیربکس اتوماتیک ادینول قرمز. همچنین میزان روغن لازم برای تعویض روغن گیربکس مزدا 3 نیو و مزدا ۳ قدیم حدود 7 لیتر است که این میزان، در صورت استفاده از دستگاه می باشد زیرا در روش دستی معمولا مقداری روغن کهنه داخل گیربکس باقی می ماند.

روغن گیربکس مزدا ۳ نیو و روغن گیربکس مزدا ۲ و روغن گیربکس مزدا ۳ قدیم چه روغنی است؟

برندهای مختلفی برای روغن گیربکس مزدا 3 استفاده می‌شود:

  • روغن گیربکس اتوماتیک بهران 6 خط
  • روغن گیربکس  اتوماتیک ادینول قرمز

مقدار روغن گیربکس مزدا ۳ نیو و مزدا ۳ قدیم برای تعویض روغن گیربکس چقدر است؟

مقدار روغن گیربکس مزدا 3 و مزدا ۲ برای تعویض روغن مزدا 3 به میزان 7 لیتر روغن جدید است. البته به این نکته توجه کنید که گاهی اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

معرفی تعمیرگاه گیربکس مزدا 

تعمیرگاه هادیلو، مرکز تخصصی تعمیر گیربکس انواع خودروهای داخلی و خارجی از جمله تعمیر گیربکس بی ام و، تعمیر گیربکس هیوندا، تعمیر گیربکس لکسوس، تعمیر گیربکس کیا، تعمیر گیربکس نیسان ومی باشد و خدمات خود را برای تعمیر گیربکس مزدا نیز ارائه می کند.

اگر شما هم صاحب یکی از مدل های خودرو مزدا هستید، پیشنهاد می شود برای عیب یابی و تعمیر گیربکس آن به تعمیرگاه مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس مزدا 3، هزینه تعمیر گیربکس مزدا وانت و دیگر مدل های خودرو، با تعمیرگاه تماس حاصل بفرمایید.

سرویس گیربکس مزدا

سرویس های دوره ای نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد و در صورت آسیب وارد شدن به این بخش مهم از خودرو، عملکرد کل خودرو دچار مشکل می شود. برای ساخت خودروی مزدا 3 از قطعات با کیفیت استفاده می شود تا نیاز به تعمیرات به حداقل برسد اما در صورت نیاز به تعمیرات نیز باید به مراکز تخصصی ماشین های خارجی مراجعه شود. در این صفحه برای تعمیر گیربکس مزدا 3 راهنمایی خواهید شد.

گیربکس مزدا که به آن سیستم انتقال قدرت یا جعبه دنده نیز گفته می شود، سیستمی است که با تعویض دنده های آن، قدرت و سرعت موتور بیشتر و کمتر می شود به همین دلیل از اجزای اصلی خودرو محسوب می شود. گیربکس خودروی مزدا در صورت آسیب دیدگی، باعث مشکلاتی همچون نشتی روغن، آسیب به موتور ومی گردد پس ضروری است که هر چه سریع تر نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید. در این صفحه برای تعمیر گیربکس مزدا راهنمایی خواهید شد.

تعمیر گیربکس مزدا ۳ نیو

این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر است که با استفاده از تجارب بالایی که دارد ایراد گیربکس اتومات شما را به درستی تشخیص داده و به درستی تعمیر کند. علاوه براین تعمیر گیربکس نیاز به ابزار‌آلات تخصصی و کامل دارد تا بتوان قطعات رو به درستی تعمیر کرد.

تعمیر کامپیوتر مزدا 3

تعمیر کامپیوتر گیربکس مزدا ۳ کار بسیار سختی نیست ولی با این حال تعمیر کامپیوتر مزدا کار برق کار خودرو است و باید به تعمیرکار برق خودرو مراجعه کنید تا آن را تعمیر کند.

تعمیر گیربکس مزدا اتوماتیک
تعمیرگاه گیربکس مزدا

بررسی مشکلات تعمیر گیربکس مزدا ۳ نیو و تعمیر گیربکس مزدا ۳ قدیم

برخی از مشکلات رایج گیربکس مزدا ۳ قدیم و مزدا ۳ نیو و تعمیر گیربکس مزدا ۳۲۳ و مزدا ۳ قدیم عبارتند از :

  • تقه زدن گیربکس

تقه زدن گیربکس می تواند به علت ایراد برقی باشد همچنین در صورت میزان نبودن فشار روغن گیربکس، صدای تقه زدن گیربکس را می شنوید. در بعضی موارد نیز پارگی در دسته موتورهای گیربکس باعث این مشکل می شود.

  • زوزه کشیدن گیربکس

اگر گیربکس مزدا 3 شما زوزه می کشد، ممکن است به دلیل فشار روغن یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل باشد.

  • گاز هرز خوردن گیربکس

گاز هرز خوردن گیربکس مزدا ۳ به دلیل کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها و فرسودگی صفحه کلاچ ها می باشد.

  • خلاص شدن گیربکس 

بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و یا ایراد داشتن چرخ دنده ‌های داخل گیربکس باعث خلاص شدن گیربکس می شوند.

استفاده از قطعات اصلی گیربکس مزدا ۳ نیو

در تعمیرگاه گیربکس هادیلو برای تعمیر گیربکس مزدا ۳ نیو و قدیم از قطعات اصلی استفاده می شود و این قطعات از کیفیت بالا و طراحی دقیق برخوردار هستند. متاسفانه بعضی از مراکز تعمیر با قیمت پایین تر خدمات تعمیرات را ارائه می کنند که یکی از دلایل ارزان بودن خدمات این مراکز، استفاده کردن از قطعات غیراصل و کار کرده است و احتمالا شما بعد از مدتی مجدد به تعمیرگاه مراجعه کنید.

هزینه تعمیر گیربکس مزدا ۳ چقدر است؟

هزینه تعمیرات گیربکس بسته به اینکه علت بروز مشکل در گیربکس خودرویتان چه باشد متفاوت است و برآورد هزینه بعد از پیدا کردن علت ایراد و میزان خرابی گیربکس و قطعه معیوب صورت میگیرد. برای اطلاع از جزئیات دقیق حتما با تست و عیب‌یابی رایگان به صورت حضوری به تعمیرگاه مراجعه کنید برای تعمیر گیربکس مزدا.

زمان تعویض خنک کننده گیربکس مزدا ۳

زمان تعویض خنک کننده گیربکس مزدا ۳ و مزدا 3 نیو بسته به اینکه خودرو چند کیلومتر کار کرده باشد متفاوت است. خنک کننده مزدا ۳ بسیار قطعه مهمی است که باید مراقب آن بود و بهتر است مرتب آن را چک کنید و برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده برای مزدا 3 2013 نشان می دهد که خنک کننده موتور باید هر 120،000 مایل یا 10 سال جایگزین شود، هر کدام که اول می اید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که خنک کننده باید به طور منظم بررسی شود و جایگزین شود اگر کثیف یا تغییر رنگ داد باید فهمید که زمان تعویض خنک کننده گیربکس مزدا رسیده است.

هزینه تعویض شیربرقی مزدا چقدر است؟

به نسبت هر خودرو میتوان گفت که تعویض شیربرقی هزینه نسبتا بالایی دارد. تعویض شیربرقی حدود دو روز زمان نیاز دارد که البته همیشه باید میزان شلوغ بودن تایم یک تعمیرگاه را هم در نظر داشته باشید.

علت تقه زدن گیربکس مزدا ۳ چیست؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس مزدا ۳ نیو و تقه زدن گیربکس مزدا ۳ قدیم کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند. نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است. باز هم بستگی به علت این ایراد بستگی دارد برای مثال اگر مربوط به روغن گیربکس باشد، یک ساعت زمان نیاز دارد برای تعویض ولی اگر ایراد از داخل گیربکس باشد به دو روز زمان نیاز دارد.

آیا خودمان می‌توانیم گاز هرز خوردن گیربکس مزدا ۳۲۳ را درست کنیم؟

تشخیص علت گاز هرز خوردن یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است. باز هم بستگی به علت بروز این ایراد بستگی  دارد و بسته به علت آن بین یک ساعت تا سه روز زمان می‌برد.

5/5 - (6 امتیاز)

۶ نظر

  • من یک خودرو مزدا ۳جدید دارم مدل ۹۲ و ۱۲۰۰۰۰ هم کارکرد داره
    چند روز قبل برای بار دوم روغن گیربکس رو عوض کردم تو حرکت
    هیچ مشکلی نداره فقط بعد از گرم شدن ماشین روی حالت دنده
    عقب گیربکس یک صدای اضافه پیدا میکنه وماشین لرزش پیدا
    میکنه.علت چیست؟

  • با سلام و تشکر از توضیحات شما
    اینجانب ماشین مزدا ۳ دارم گیربگس اون فقط از دنده ۱ به ۲ تکون میده که اصطلاحا میگن تقه ولی در بقیه دنده ها مشکل نداره جالب اینجاست که وقتی کولر میزنم مشکل کمتر میشه لازم به ذکر است روغن و فیلتر گیربکس را در نمایندگی عوض کردم ولی باز این مشکل هست

  • با سلام . ممنون از توضیحاتتون … خواستم بپرسم اسم و نوع گیربکس اتومات مزدا ۳ چیه ? مثلا ماشین جیلی که پانچ هست نوع گیربکسش , مزدا ۳ نوع گیربکسش چیه? ممنونم جوابتونو ایمیل کنید برام…?

    • با
      سلام
      نوع
      گیربکس ۵ دنده اتومات است مزدا ۳ نیو

      FST80

      با تشکر

  • بسیار سپاسگزارم از اینکه مطالب بسیار علمی و فنی را ذکر نموده اید.
    بیش از دوسال است گیربکس مزدا ۳ با ۲۲۰۰۰۰ کارکرد تقه دارد.
    ولی اقدامی انجام نداده ایم، هیچگونه روزه ای هم ندارد.
    مدل ۸۸ می باشد و از وقتی خریدیم همین مشکل را داشته و تا حالا ۵۰ هزار کیلومتر کارکرده و مشکلی پیش نیامده است.
    به نظر شما فقط روغن گیربکس را تعویض کنیم یا نیاز به تعمیر گیربکس داریم؟

    • سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطالبمون رو دوست داشتید
      باید تعمیر بشه گیربکس خودروتون
      موفق باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.