تعمیر گیربکس ماکسیما

تعمیر گیربکس ماکسیما

اگر گیربکس اتوماتیک ماکسیما شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص و البته با قیمت مناسب و با ضمانت قطعات و خدمات دارید ما در کنار شما هستیم.

با ما تماس بگیرید و برای تست و عیب‌یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر 48 ساعته و ضمانت کامل قطعات و خدمات با خیال راحت خودرویتان را سالم تحویل بگیرید.

گیربکس ماکسیما نیازمند مراقبت و سرویس های دوره ای منظم است و در صورت آسیب دیدن هر یک از بخش های آن، لازم است توسط تعمیرکاری ماهر تعمیر شود. تعمیر گیربکس اگر در تعمیرگاهی مجهز و تخصصی انجام شود، مثل روز اول خود کار خواهد کرد به همین دلیل مهم است که به هر تعمیرگاهی اعتماد نکنید و برای تعمیر گیربکس ماکیسما خود به دنبال مرکزی حرفه ای و معتبر باشید. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک و دستی ماکسیما، به شما یک تعمیرگاه گیربکس ماکسیما تخصصی نیز معرفی کنیم.

تعمیر گیربکس ماکسیما اتومات و مشکلات رایج آن 

تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما به نسبت گیربکس های معمولی یا دستی سخت تر است و در نتیجه تعمیر آن به تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه نیاز دارد.

موتور خودروی ماکسیما اتومات 6 سلیندر است و 200 اسب بخار نیرو دارد همچنین گیربکس اتوماتیک ماکسیما 4 دنده است و دیفرانسیل آن در قسمت جلو خودرو می باشد.

رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای گیربکس ماکسیما اتوماتیک شما رخ دهند، به شرح زیر هستند :

  • تاخیر در تعویض دنده
  • کاهش بیش از حد قدرت خودرو هنگام شتاب گیری
  • بالا رفتن بیش از حد دور موتور ماکسیما
  • گاز هرز خوردن
  • تقه زدن گیربکس
  • زوزه کشیدن گیربکس
  • و

برای تعمیر گیربکس ماکسیما اتومات ابتدا باید علت دقیق مشکل مشخص شود و سپس با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات مدرن، کار تعمیرات آغاز می گردد.

تعویض روغن ماکسیما اتومات

هزینه تعمیر گیربکس ماکسیما اتوماتیک و مشکلات آن 

گیربکس دستی ماکسیما در صورتی که دچار مشکل شود، علائم و نشانه های زیر را نشان می دهد :

  • تقه زدن گیربکس هنگام دنده عقب رفتن
  • داغ شدن گیربکس و بوی سوختگی
  • گاز هرز خوردن هنگام شتاب گرفتن
  • شل شدن کلاچ
  • تکان خوردن خودرو زمان تعویض دنده
  • روشن شدن چراغ چک
  • و

اگر علائم فوق را در گیربکس ماکسیما دنده خود مشاهده می کنید توصیه می شود هر چه سریع تر برای تعمیر گیربکس دستی ماکسیما خود به تعمیرگاهی مجهز مراجعه کنید تا با رفع مشکل جزئی از گسترده شدن خرابی در سایر بخش های گیربکس جلوگیری شود.

مراحل تعمیر گیربکس ماکسیما

برای تعمیرات گیربکس ماکسیما چند مرحله انجام می شود :

  • تست و عیب یابی

در قدم اول برای تعمیر گیربکس ماکسیما، ابتدا گیربکس عیب یابی می شود تا مشخص شود مشکل دقیقا از کدام قطعه و به چه علت است. طی مرحله عیب یابی، هزینه تعمیرات نیز اعلام می شود و اگر شما مشکلی نداشتید، تعمیرکار شروع به تعمیرات می کند.

  • تعمیر و تعویض قطعات معیوب

در تعمیر گیربکس ماکسیما سعی می شود که قطعات آسیب دیده تعمیر شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنید اما ممکن است تعمیرات چاره ساز نباشد و بعد از مدتی مجبور به هزینه دوباره شوید.

در این شرایط تعویض قطعه پیشنهاد می شود که تعمیرگاه گیربکس هادیلو از قطعات اصل و فابریک برای تعویض قطعات معیوب گیربکس خودروی شما استفاده خواهد کرد.

  • تست خودرو بعد از تعمیرات

بعد از تمام شدن تعمیرات و تعویض قطعات گیربکس ماکسیما، خودروی شما تست می شود تا مطمئن شوید مشکل آن برطرف شده است.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات
تعویض روغن ماکسیما اتومات

اهمیت سرویس های دوره ای و تعویض روغن گیربکس ماکسیما 

نسبت به سرویس های دوره ای و همچنین تعویض به موقع روغن گیربکس خودروی خود حساس باشید چرا که در سرویس های دوره ای بسیاری از مشکلات جزئی گیربکس شناسایی می شوند و با سریع ترین رفع کردن آنها، مانع از آسیب های جدی به خودرو خواهید شد. همچنین برای تعویض روغن گیربکس نیز از روغن با کیفیت استفاده کنید تا روغن کاری قطعات گیربکس به خوبی انجام شود و طول عمر آن نیز بالاتر باشد.

خدمات تعویض روغن گیربکس ماکسیما و همچنین خدمات سرویس های دوره ای این خودرو را می توانید از تعمیرگاه هادیلو دریافت کنید.

هزینه تعمیر گیربکس ماکسیما 

با توجه به اینکه گیربکس ماکسیما قطعات مختلفی دارد و ممکن است به دلایل متفاوتی آسیب دیده باشد، هزینه تعمیرات آن متفاوت است. خودروی شما ابتدا باید توسط تعمیرکار بررسی شود و بعد از مشخص شدن قطعات معیوب آن، هزینه دقیق تعمیرات اعلام خواهد شد. البته اگر از مشکل گیربکس خودروی خود اطلاع دارید، می توانید با تعمیرگاه هادیلو تماس بگیرید و هزینه حدودی تعمیرات را بپرسید.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس تویوتا نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس ماکسیما برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس ماکسیما با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات ماکسیما

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس ماکسیما چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات ماکسیما کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک ماکسیما

تشخیص علت گاز هرز خوردن ماکسیما یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

5/5 - (4 امتیاز)

۲ نظر

  • سلام جناب وقت بخیر
    قیمت روغن گیربکس اتوماتیک ماکسیما چقدر میشه حدودا؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      ممنون میشیم که تماس بگیرید تا راهنمایی دقیقتری داشته باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما