تعمیر گیربکس سوناتا

تعمیر گیربکس سوناتا

اگر گیربکس اتوماتیک سوناتا شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص و البته با قیمت مناسب و با ضمانت قطعات و خدمات دارید ما در کنار شما هستیم.

با ما تماس بگیرید و برای تست و عیب‌یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر 48 ساعته و ضمانت کامل قطعات و خدمات با خیال راحت خودرویتان را سالم تحویل بگیرید.

گیربکس از بخش های مهم و حساس خودرو است که دارای مدل های مختلفی می باشد. ارزیابی و پیدا کردن مشکلات گیربکس توسط تعمیرکاران حرفه ای خودروها امکان پذیر است مخصوصا خودروهای خارجی که ساختار متفاوت تری نسبت به خودروهای داخلی دارند و تعمیرات آنها نیازمند مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی است. اگر صاحب خودروی سوناتا هستید و برای گیربکس مشکلی پیش آمده است و یا احتمال می دهید که اختلالاتی در آن ایجاد شده است، توصیه می شود هر چه سریع برای تعمیر آن به تعمیرگاه مراجعه نمایید. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا ابتدا عیب یابی های لازم انجام می گیرد و سپس تعمیرکار متخصص خودروهای خارجی شروع به تعمیر می کند.

تعمیر گیربکس سوناتا با گارانتی

مهم ترین بخش در تعمیرات مربوط به خودرو سوناتا، تعمیر گیربکس آن است. گیربکس سوناتا دارای انواع مدل های مختلف و به صورت اتوماتیک است، همین عامل سبب می شود که تعمیرات آن سخت تر باشد.

ساختمان داخلی گیربکس اتوماتیک پیچیده تر از گیربکس های دستی است، تعویض دنده در این مدل گیربکس با کمک یک مغز متفکر داخلی انجام می شود و این سیستم کامپیوتری با تحلیل سرعت ماشین و قدرت موتور، دنده را به صورت خودکار تعویض می کند.

اجزای اصلی گیربکس اتوماتیک سوناتا شامل مبدل گشتاور، پمپ روغن، چرخ دنده ‌‌های ارتباط دهنده با چرخ‌ ها، سنسور داخلی و کامپیوتر کنترل کننده هستند همچنین برخی از گیربکس های اتوماتیک مجهز به دو گشتاور هستند.

تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا
تعمیر گیربکس هیوندا سوناتا

دلایل نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا 

در خصوص دلایل نیاز سوناتا به تعمیر گیربکس می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

تعویض روغن گیربکس سوناتا

تعویض روغن گیربکس در دسته خدمات تعمیرات گیربکس ارائه می شود. بی توجهی به تعویض روغن گیربکس سوناتا می تواند مشکلات جدی را باعث شود و لازم است در بازه های زمانی مشخصی عوض شود. همچنین در نظر داشته باشید که حتما از روغن با کیفیت استفاده کنید و روغن های ارزان قیمت ممکن است به گیربکس صدمه وارد کنند. حجم روغن گیربکس سوناتا در روش تعویض با دستگاه، به طور کامل از گیربکس خارج می شود و روغن جدید جایگزین خواهد شد.

تقه زدن گیربکس اتومات هیوندا سوناتا

زمانی که ساختمان داخلی گیربکس اتوماتیک سوناتا دچار مشکلی می شود، خودرو بدون دلیل و بیهوده گاز خورده و بد دنده می خورد. در این شرایط راننده احساس می کند که به گیربکس ضربه و یا تقه وارد می شود که نشان از خرابی قسمتی از گیربکس خودرو است.

تعویض فیلتر گیربکس سوناتا

تعویض فیلتر گیربکس سوناتا می تواند جلوی خرابی های بزرگ تر را بگیرد. وظیفه فیلتر در گیربکس، پالایش روغن است و اگر فرسوده باشد و یا درست عمل نکند، روغن آلوده شده به مرور باعث تخریب چرخ دنده ها و محور اصلی گیربکس خواهد شد.

خرابی سنسور گیربکس سوناتا اتوماتیک 

ممکن است واحد کامیپوتری گیربکس اتوماتیک سوناتا با مشکل مواجه شود و عیب و ایراداتی از خود نشان دهد. اگر سیستم سنسور ایراد داشته باشد، احتمالا چراغ گیربکس روشن می شود. هزینه تعمیر سنسور در گیربکس اتوماتیک بالا نیست و به سادگی قابل تعمیر می باشد.

برخی دیگر از علائم خرابی گیربکس سوناتا که آن را نیازمند تعمیرات می کند، عبارتند از :

  • بوی سوختگی
  • دیر فعال شدن گیربکس
  • نشتی روغن از زیر خودرو
  • سخت جا رفتن دنده
  • لیز خوردن ماشین
  • مشکل داشتن کلاچ یا سفت شدن
  • روشن شدن چراغ چک
  • لرزیدن بدنه‌ ماشین پس از روشن شدن
  • دود کردن موتور
  • سروصداهای غیرعادی هنگام خلاصی خودرو
  • و
هزینه تعمیر گیربکس سوناتا اتومات
هزینه تعمیر گیربکس سوناتا اتومات

هزینه تعمیر گیربکس سوناتا yf

گیربکس سوناتا، علائم آسیب دیدگی متفاوتی از خود نشان می دهد که شما با شناخت این علائم می توانید عیب یابی را انجام دهید. هر یک از علائم خرابی می توانند هزینه تعمیر گیربکس سوناتا را تحت تاثیر قرار دهند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق تعمیرات گیربکس، با تعمیرگاه تخصصی هادیلو تماس بگیرید. تعمیرکاران طی تماس تلفنی از شما سوالاتی درباره مشکلات گیربکس می پرسند و سپس هزینه حدودی تعمیرات را اعلام می کنند. البته برای استعلام قیمت دقیق و همچنین بررسی های بهتر، لطفا به تعمیرگاه هادیلو تشریف بیاورید.

تعمیر انواع گیربکس سوناتا همچون گیربکس سوناتا ۲۰۰۷، nf گیربکس سوناتا، lf گیربکس سوناتا ودر تعمیرگاه هادیلو انجام می گیرد.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس سوناتا نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس سوناتا برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس سوناتا با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

تعویض روغن گیربکس سوناتا yf
تعویض روغن گیربکس سوناتا yf

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات سوناتا

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس سوناتا چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات سوناتا کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک سوناتا

تشخیص علت گاز هرز خوردن گیربکس سوناتا یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

4.8/5 - (6 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.