ضدعفونی کردن خودرو از کرونا

ضدعفونی کردن خودرو از کرونا

قطعا از شیوع ویروس کرونا در کشور خودمون، ایران با خبر شدید. ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل میشه. ویروس کرونا می­تونه ساعت‌ها روی سطوح زنده بمونه، ولی یک ضدعفونی ساده میتونه این ویروس رو از بین ببره. یکی از این سطوحی که ممکن به راحتی حامل ویروس کرونا باشه، ماشین شخصی شما و یا تاکسی هستش که سوارش میشید.

ضدعفونی کردن ماشین از کرونا

به خاطر بالا بودن میزان تماس دست با سطوح آلوده در ماشین مثل فرمان ماشین، دسته دنده، ترمز دستی، سوییچ و دکمه‌های ضبط و … این خیلی ضروری که خودروی خودتون رو ضدعفونی کنید. از نقاط خیلی مهم شروع کنید که در معرض تماس دست‌ها و هوای دهانتون هستن. فرمان ماشین، دسته‌های چراغ‌راهنما و برف‌پاک‌کن، دسته دنده و ترمز دستی، کلید‌های سیستم صوتی خودرو، دستگیره‌های داخلی و خارجی درها، کلیدهای بالابر شیشه‌ها و  خود شیشه‌ها،‌ روکش درها، پشتی صندلی‌ها و کمربندهای ماشین و دستگیره‌های سقف ماشین و در داشبورد از جمله جاهایی هستن که شما باید مرتب اون‌ها رو ضدعفونی کنید تا خطر ابتلا به کرونا را به صفر برسونید.

زمان ضدعفونی کردن از کرونا

توجه داشته باشید که ویروس کرونا میتونه تا چندین ساعت تا چند روز هم روی اشیا باقی بمونه پس ضدعفونی کردن مداوم بسیار مهم هستش. بعد از پیاده شدن هر شخص، قبل از سوار شدن خودتون برای رفتن به جایی، آخر شب موقع پارک کردن خودرو در منزل از جمله دفعاتی که حتما باید ضدعفونی رو انجام بدید خصوصا سوییچ خودرو رو بعد از پایان روز. اگر با خودروتون مسافر جابه جا می‌کنید اینکار رو حتما بعد از پیاده شدن تمام مسافرها و یا هر دوساعت یکبار انجام بدید تا ریسک انتقال ویروس به حداقل برسه.

ضدعفونی کردن خودرو

محلول ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا

برای ضدعفونی کردن میشه هم از محلول‌های آماده در فروشگاه‌ها و یا دارخونه‌ها استفاده کرد و یا اینکه میتونیم خودمون این محلول ضد ویروس رو درست کنیم به این ترتیب که نصف بطری اسپری رو از الکل درصد بالا و نصف دیگه‌اش رو از آب پر کنیم. البته میتونید از اسانس‌های خوشبوکننده هم داخلش به اندازه 5 تا 15 قطره استفاده کنید. این محلول رو روی سطوح بپاشید و مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد با دستمال پاکش کنید.

ضدعفونی کردن خودرو
این موارد رو در نظر داشته باشید که:
  • حتما مراقب باشید که قدرت اشتعال الکل بالاست پس وقتی خودرو خاموش هستش اقدام به ضدعفونی کنید.
  • حتما درها رو باز بزارید تا زود خشک بشه.
  • اینکه در آخر ظرف محلول رو در جایی بذارید که حرارت و گرما با اون در تماس نباشه خصوصا توی فصل تابستون که داخل خودرو خیلی گرمتر میشه مراقب باشید که محلول الکل در معرض نور خورشید نباشه.
  • بهتر اینکه محلول رو در ظرف کوچیک داشته باشید که هنگام پیاده شدن از خودرو اون محلول رو داخل کیفتون بزارید و داخل خودرو نباشه بهتر.
  • در طول روز به صورت متناوب این ضدعفونی رو انجام بدید.
  • یادتون باشه که مرتب دست‌هاتون رو با صابون و یا محلول ضدعفونی بشورید.
  • سعی کنید دستتون رو به دهان و صورتتون نزنید تا وقتی که از خودرو پیاده بشید و راحت دستتون رو بشورید.
  • بعد هم سوئیچ خودرو رو با دستمالی که با محلول مرطوب شده ضدعفونی کنید و یا جایی قرار بدید که با وسایل دیگه در تماس نباشه.
در نهایت

امیدواریم که این بیماری هم ریشه‌کن بشه و بعد از اون بتونیم با خیال راحت رفت‌و آمد عادی توی شهر داشته باشیم. با آروزی سلامتی برای تمام مردم سرزمینمان.

امتیاز دهید post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.