ارزانترین خودروی گیربکس اتوماتیک بازار ایران

ارزانترین خودروی گیربکس اتوماتیک بازار ایران

یکی از نکاتی که در قیمت خودروها تاثیر می‌گذارد نوع گیربکس است. نمونه‌های اتوماتیک به دلیل فراهم آوردن شرایط ساده‌تر برای رانندگی و همچنین به خاطر پیچیده بودن نوع طراحی قیمت بالاتری دارند. مردم معمولا ترجیح می‌دهند که خودروی اتوماتیک سوار شوند چرا که دیگر از شر تعویض دنده‌های مکرر پشت ترافیک و همچنین خرج و مخارج مربوط به تعویض دیسک و صفحه کلاچ خلاص خواهند شد.

تعداد مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک در کشور نیز کم نیست و با کمی گشت و گذار می‌توانید نمونه‌های ارزان‌ قیمت را پیدا کنید. لازم به ذکر است که برای خرید خودروی اتوماتیک حداقل باید بودجه‌ای در حدود 60 میلیون تومان را داشته باشید.

در این میان نکته مهم این است که قیمت خودروهای داخلی طی سال 98 به شدت افزایش پیدا کرد هرچند که در ماه‌های آخر کمی کاهش قیمت نیز داشتیم اما به طور کلی روند نرخ چه در مورد خودروهای داخلی و چه مونتاژ و وارداتی افزایشی بود. به همین دلیل خرید خودروی صفر اتوماتیک کمی سخت شده اما می‌توان نمونه‌های اتوماتیک و کارکرده ارزان را نیز پیدا کرد. هرچند خرید خودروی کارکرده نیز دردسرهای خاص خود را دارد اما اگر توجه لازم را به خرج دهید و تست‌درایو نیز داشته باشید می‌توانید یک خودروی مناسب انتخاب کنید. در ادامه این گزارش قصد داریم به معرفی ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک موجود در بازار بپردازیم.

1 ـ پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک

پژو 206 همچنان جزو پرطرفدارترین خودروهای داخلی است و تولید آن نیز ادامه دارد. اما نوع تیپ6  این خودرو دیگر تولید نمی‌شود و تنها می‌توان نمونه‌های کارکرده آن را در بازار پیدا کرد. این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک 4 دنده است و شتاب صفر تا صد تقریبا 11.4 ثانیه‌ای دارد. بنابراین می‌توان گفت همچنان نیز جزو یکی از گزینه‌های خوب در بازار محسوب می‌شود. این نکته را باید گفت که اگر قصد خرید 206 تیپ 6 را دارید حتما پیش از اقدام گیربکس آن را به یک متخصص نشان دهید چرا که مشکل‌دار بودن آن باعث می‌شود در آینده هزینه سنگینی روی دوش شما بگذارد.

2 ـ  پژو پارس

ماجرای تولید پژو پارس به سال 1379 بازمی‌گردد زمانی که ایران‌خودرو تصمیم گرفت یک نسخه فیس‌لیفت از 405 را به بازار عرضه کند. اما نسخه اتوماتیک این خودرو که مورد بحث ما در این مطلب است از سال 1383 تا 1391 در خط تولید قرار داشت. این خودرو نیز همانند دو خودروی دیگر که در این لیست قرار داشتند از گیربکس 4 سرعت بهره می‌برد اما شتاب صفر تا صد آن 14.2 ثانیه است و شرایط بدتری نسبت به دو رقیب خود دارد.

3- مزدا 323

مزدا 323

مزدا جزو برندهایی است که هنگام خرید نمونه‌های کارکرده آن نگرانی کمتری نسبت به سایر برندها خواهید داشت. این خودرو به واسطه برخورداری از کیفیت خوب به خصوص در بخش فنی به ندرت روانه تعمیرگاه‌ها خواهد شد مگر این که استفاده نادرست از آن داشته باشید. مزدا 323 نیز یکی از خودروهای دوست داشتنی این برند است که نمونه اتوماتیک آن نیز در بازار ایران وجود دارد. نسخه فول این خودرو از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد مزدا 323 اتوماتیک تقریبا 12.5 ثانیه است و از این بابت شرایط بدتری نسبت به 206 تیپ 6 دارد.

4 ـ برلیانس h220

برلیانس نیز جزو برندهایی است که توسط پارس‌خودرو راهی بازار ایران شد اما به دلیل تحریم‌ها دیگر تولید نمی‌شود. مدل h220 برلیانس جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها در بین چینی‌های اتوماتیک بازار است. این خودرو در دو نوع مجهز به گیربکس اتوماتیک و دستی در بازار وجود دارد که نوع اتوماتیک آن 6 سرعته است. به طور کلی اگر به دنبال ظاهر به روز و جدید هستید پژو 207 و این خودرو جزو بهترین گزینه‌های ارزان قیمت اتوماتیک در بازار محسوب می‌شوند.

5 ـ پژو 207

پژو 207 اتوماتیک یکی از گزینه‌هایی است که در حال حاضر هم نمونه صفر و هم کارکرده آن در بازار یافت می‌شود. البته نمونه صفر کیلومتر آن به دلیل افزایش قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خودرو به خصوص برای قشر کارمند کمی دست نیافتنی شده است. گیربکس استفاده شده در این خودرو همان مدلی است که روی پژو 206 اتوماتیک نیز قرار دارد و تنها ظاهر این خودرو و امکانات آن باعث می‌شود که قیمت بیشتری داشته باشد. این نکته را نیز باید گفت که شتاب صفر تا صد این خودرو 12.6 ثانیه اعلام شده است.

منبع:عصر خودرو

امتیاز دهید post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه تماس با ما