جنگ ابعاد صفحه‌نمایش بین خودروسازان!

جنگ ابعاد صفحه‌نمایش بین خودروسازان!

ابعاد صفحه نمایش در خودروهای مدرن امروزی

چندین دهه‌ی پیش تنها صفحه‌نمایشی که در اکثر خودروها وجود داشت یک صفحه‌ی کوچک برای نمایش ایستگاه‌های رادیویی روی رادیوپخش خودرو بود! صنعت خودرو از آن زمان تاکنون به شدت دگرگون شده و حالا شاهد صفحات نمایش بسیار بزرگی هستیم که در درون خودروها جا خوش کرده‌اند.

صفحه نمایش خودرو

این موضوع به وضوح در کلاس پیکاپ ها مشهود است جایی که رم با نصب صفحه لمسی 12 اینچی روی 1500 بازطراحی شده همگان را شوکه کرد. انتظار می‌رود فورد هم همین روش را دنبال کرده و صفحه‌نمایش 12 اینچی را روی نسل جدید F-150 2021 نصب کند. این خودروساز قبلاً تائید کرده سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 4 شرکت می‌تواند با صفحات نمایش 8 تا 15.5 اینچی هماهنگ شود.

فورد موستانگ

صفحه‌نمایش 15.5 اینچی فورد در محصول جدید این شرکت یعنی موستانگ مک ای خودنمایی می‌کند. این صفحه‌نمایش کاملاً داشبورد خودرو را تحت تسلط خود داشته و حتی صفحه‌نمایش 10.2 اینچی بکار رفته برای پشت آمپرها هم در مقایسه با آن کوچک به نظر می‌رسند. این صفحه‌نمایش به حدی بزرگ است که وال‌استریت ژورنال می‌گوید دومین صفحه لمسی بزرگ بازار بوده و تنها 2 اینچ کوچک‌تر از صفحه لمسی 17 اینچی بکار رفته در تسلا مدل S و X می‌باشد.

پورشه تایکان

البته صفحات نمایش بزرگ‌تر روز به روز معمول‌تر می‌شوند و آلفارومئو جیولیا و استلویو 2020 هم استفاده از صفحه‌نمایش 6.5 اینچی را کنار گذاشته و به صفحه‌ی 8.8 اینچی مجهز شده‌اند. حتی این صفحه‌نمایش هم این روزها کوچک به نظر می‌رسد به گونه‌ای که فولکس‌واگن توارگ و تسلا مدل 3 از صفحات نمایش 15 اینچی استفاده می‌کنند.

مرسدس بنز

حتی خودروهایی که صفحات نمایش بزرگی ندارند می‌توانند با نمونه‌های بزرگ‌تر همراه شوند. از جمله این موارد می‌توان به چندین محصول مرسدس اشاره کرد که از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کنند. تعدادی از شرکت‌ها نیز از سه صفحه‌نمایش در کابین استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به آئودی و جگوار لندروور اشاره کرد.

تسلا

اگرچه برخی افراد طرفدار صفحات نمایش بزرگ نیستند اما این صفحات نمایش قطعاً در آینده وجود خواهند داشت. گفته می‌شود ابعاد صفحه‌نمایش خودروها از 6.4 اینچ به 7.3 اینچ در 5 سال گذشته رسیده است. همچنین تعداد خودروهای مجهز به صفحات نمایش 7 اینچی و بزرگ‌تر در همان زمان حدود 75 درصد افزایش ‌یافته است. البته مشخص نیست که آیا خودروسازان دنباله‌روی بایتون خواهند بود یا خیر. این شرکت از صفحات نمایش بزرگ همچون نمونه‌ی 48 اینچی برای خودروی جدید M-Byte استفاده خواهد کرد.

صفحه نمایش خودرو

منبع:پدال

امتیاز دهید post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.