تعمیر گیربکس کیا با شش ماه ضمانت

تعمیر گیربکس کیا با شش ماه ضمانت

اگر گیربکس اتوماتیک کیا ی شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص و البته با قیمت مناسب و با ضمانت قطعات و خدمات دارید ما در کنار شما هستیم.

با ما تماس بگیرید و برای تست و عیب‌یابی رایگان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر 48 ساعته و ضمانت کامل قطعات و خدمات با خیال راحت خودرویتان را سالم تحویل بگیرید.

گیربکس های اتوماتیک تعمیرات حساس و تخصصی دارند و در صورت تعمیر توسط اشخاص غیرماهر ممکن است باعث مشکلاتی در سایر بخش های خودرو نیز شوند. مواردی همچون عدم تعویض دنده، تقه‌ زدن، گاز هرز خوردن و ورود به حالت اضطراری، از جمله مشکلاتی هستند که نشان دهنده خرابی گیربکس کیا هستند و باید هر چه سریع تر برطرف شوند. در این مطلب به بررسی نکات نگهداری از گیربکس کیا و چگونگی تعمیرات آن می پردازیم. همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس کیا اتوماتیک

استحکام و مقاومت، از جمله مشخصه های اصلی گیربکس کیا هستند و در صورت رعایت نکات اصولی نگهداری از گیربکس و همچنین رانندگی ایمن، تا حد زیادی می توان از ایجاد مشکل در گیربکس جلوگیری کرد. بنابراین گیربکس این خودرو به این سادگی ها خراب نمی شود اما در صورت آسیب دیدگی نیز می توان با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی، مشکلات به وجود آمده را با تعمیر یا تعویض قطعات برطرف کرد.

افزایش عمر گیربکس کیا 

شما با رعایت برخی نکات ساده می توانید طول عمر گیربکس خودری کیا خود را افزایش دهید که از جمله این نکات به شرح زیر هستند :

  • برای شروع حرکت بعد از روشن کردن خودرو ابتدا پدال ترمز را فشار دهید، ترمز دستی را خلاص کنید و سپس دنده را در حالت دی قرار دهید. اکنون پدال را آرام رها کنید و بعد از کمی حرکت خودرو، اقدام به گاز دادن کنید.
  • بعد از توقف کامل خودرو، ابتدا دنده را در حالت خلاص قرار دهید و ترمز دستی را بکشید سپس پدال ترمز را رها کنید و اجازه دهید خودرو ثابت شود، حال دنده را در حالت پی یا پارک قرار دهید.
  • سرویس های دوره ای گیربکس کیا را انجام دهید و آن را جدی بگیرید.
  • روغن گیربکس اتوماتیک کیا باید هر 35 تا 40 هزار کیلومتر تعویض شود.
تعمیرات گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس اتومات کیا

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا از جمله مشکلاتی است که عمدتا به دلیل استفاده از روغن گیربکس بی کیفیت ایجاد می شود و می تواند تاثیر منفی روی عملکرد کلی گیربکس داشته باشد. زمانی که شما پا روی پدال می گذارید و خودرو در این شرایط گاز نمی‌ خورد همچنین لرزش خودرو را احساس می کنید، باید هر چه سریع تر به مراکز تعمیر گیربکس مراجعه نمایید و با تعمیر به موقع، از گسترده شدن مشکل جلوگیری نمایید.

زوزه کشیدن گیربکس کیا

یکی دیگر از مشکلات رایجی که در گیربکس کیا مشاهده می شود و آن را نیازمند تعمیر می کند، صدای زوزه کشیدن گیربکس اتومات کیا می باشد که به دلیل خرابی دنده و فشار بیش از حد به روغن گیربکس می باشد.

فشار زیاد به گیربکس می تواند باعث آسیب در دسته موتور هم شود و همین امر منجر به تقه زدن گیربکس می شود.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و قطعات اصل برای تعمیر گیربکس کیا

برای تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج، تعمیر گیربکس اتومات کیا اپتیما و تعمیر دیگر مدل های این خودرو، نیاز به استفاده از دستگاه پیشرفته و قطعات اصل است تا طول عمر گیربکس بیشتر شود.

حتما در زمان مراجعه به مراکز تعمیر گیربکس کیا در تهران و سایر شهرها، مطمئن شوید که مجهز به دستگاه های مدرن هستند و از قطعات اصل برای تعویض قطعات معیوب گیربکس استفاده می کنند.

متاسفانه در بعضی از مراکز تعمیر خودرو، قطعات فیک و نامرغوب جایگزین قطعات آسیب دیده می شوند که نتیجه این امر، طول عمر کوتاه قطعه و مراجعه مجدد به تعمیرگاه است همچنین ممکن است قطعه فیک باعث آسیب رسانی به دیگر بخش های خودرو نیز شود.

بهترین تعمیرگاه گیربکس کیا در کرج تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو

برای تعمیرات تخصصی گیربکس کیا، تعمیرگاه هادیلو را به شما معرفی می کنیم که چندین سال سابقه فعالیت در زمینه تعمیر انواع ماشین های خارجی و داخلی دارد و از تعمیرکارانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده است.

خدماتی همچون تعویض روغن گیربکس کیا سورنتو و دیگر خودروهای کیا در تعمیرگاه هادیلو ارائه می شوند. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در این مرکز با استفاده از دستگاه انجام می گیرد تا هیچگونه روغن فاسد و قدیمی داخل گیربکس باقی نماند.

در این مرکز روغن گیربکس مناسب کیا اپتیما، روغن گیربکس کیا سورنتو و کیا اسپورتیج موجود هستند و از با کیفیت ترین روغن جهت تعویض روغن گیربکس خودروی شما استفاده خواهد شد.

علاوه بر تعویض روغن گیربکس کیا، هر گونه مشکل ایجاد شده برای گیربکس توسط تعمیرکاران عیب یابی شده و در سریع ترین زمان رفع می شوند.

تعمیر گیربکس اتومات کیا
تعمیر گیربکس اتومات کیا

روغن گیربکس اتوماتیک کیا چه روغنی است؟

برندهای مختلفی برای تعویض روغن گیربکس کیا سراتو استفاده می‌شود که در ادامه تعدادی از آنها را نام می‌بریم. 

  • برند ارزان ایرانی، بهران 6 خط 
  • روغن گیربکس خارجی، هیوندا 3 خط
  • روغن گیربکس خارجی، هیوندا 6 خط 
  • روغن گیربکس خارجی، ادینول قرمز

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس کیا نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس برای تعویض روغن گیربکس کیا 8 لیتر روغن جدید است. البته به این نکته توجه کنید که گاهی اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.

چند لیتر برای تعویض روغن گیربکس کیا نیاز است؟

مقدار روغن گیربکس تویوتا برای تعویض، بستگی به مدل هر خودرو دارد و ممکن است بین 6 لیتر روغن تا 9 لیتر روغن جدید برای تعویض بسته به مدل خودرو نیاز باشد. البته به این نکته توجه کنید که گاهی در برخی خودروها اگر تعویض روغن به صورت دستی انجام شود، چون امکان خالی کردن تمام روغن کهنه از گیربکس وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن کهنه داخل گیربکس باقی می‌ماند پس ممکن است روغن کمتری را برای تعویض (در مقایسه با زمانی که روغن را با دستگاه تمام اتوماتیک عوض میکنیم) نیاز داشته باشد. چون در تعویض روغن با دستگاه تعویض تمام اتوماتیک، کاملا روغن کهنه از گیربکس خارج می‌شود، روغن سالمی که توسط دستگاه به گیربکس تزریق می‌شود دقیقا معادل گنجایش واقعی گیربکس است و به همین خاطر ما به شما تعویض روغن گیربکس تویوتا با دستگاه تمام اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات کیا

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۳۰۰ الی  ۳۵۰ هزار تومان است (در سال ۱۴۰۲) .

قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری ۱۰۰ هزار تومان تا لیتری ۴۰۰ هزار تومان در بازار موجود است(در سال ۱۴۰۲).

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس کیا چقدر است؟

تشخیص علت تقه زدن گیربکس اتومات کیا کاری تخصصی است که در موارد بسیار با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و این مهارت و تجربه تعمیرکار ماهر است که علت دقیق این تقه زدن را پیدا کند.

نمیتوان به طور دقیق هزینه را برآورد کرد چون بستگی به این دارد که علت تقه زدن گیربکس چه باشد و تعیین هزینه بعد از تشخیص علت زوزه کشیدن است.

علت گاز هرز گیربکس اتوماتیک کیا

تشخیص علت گاز هرز خوردن یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت و دقت و ابزارهای مخصوص دارد. بنابراین حتما آن را به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن بسپارید.

هزینه رفع ایراد به علت آن بستگی دارد برای مثال اگر ایراد از کمبود روغن باشد، هزنیه کمتری دارد به نسبت اینکه ایراد ناشی از خرابی ساعت گیربکس باشد. تعیین هزینه تعمیر بعد از پیدا کردن علت بروز ایراد است.

كياموتورز يكي از توليد كنندگان بين المللي خودروهاي با كيفيت براي تمام اقشار است اين كمپاني در سال 1944 تأسيس شد و قديمي ترين توليد كننده وسايط نقليه موتوري در كره جنوبي محسوب مي گردد. سالانه بيش از دوميليون و هفتصد خودروي كيا در نه خط توليد و مونتاژ در پنج كشور جهان توليد مي شود كه توسط شبكه نمايندگان در 150 كشور جهان توزيع و خدمات دهي مي شوند كيا امروزه داراي بيش از 47000 كارمند در سراسر جهان است و درآمد سالانه اي معادل 42 ميليارد دلار دارد. اين شركت حامي اصلي مسابقات تنيس اپن استراليا و شريك خودرويي رسمي فيفا -برگزار كننده جام جهاني فوتبال -است. شعار برند كيا “نيروي شگفتي آفرين” تعهد جهاني اين برند را كه غافلگير كردن جهان با ارايه تجربیات هیجان انگیز و الهام بخش و فراتر از انتظارات است تداعي مي كند .

کیاموتورز، یکی از صد برند برتر جهان است کسب این مقام به واسطه کیفیت بالا و طراحی خاص و متفاوت و همچنین بازاریابی خلاقانه این برند می باشد که در بالا بردن چشمگیر ارزش آن نقش بسزایی داشته است. بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی شرکت اینتربرند (بزرگترین آژانس مشاورهای جهانی) نام شرکت کیاموتورز نیز در بین 100 برند برتر جهانی قرار گرفته است. افزایش چشمگیر ارزش برند کیا حاکی از افزایش 50 درصدی ارزش این برند نسبت به سال گذشته است. بر اساس آنالیزهای دقیقی که توسط موسسه (Best Global Brand) GB در سال2012 و بر پایه روشهای تحقیقی خاص انجام گرفته است ، برند کیا توانسته در بخش سودآوری ، رضایتمندی مشتری و بازگشت سرمایه گذاری به شرکت و همچنین امنیت خرید به شاخصهای فراتر از انتظاری دست یابد.

رشد قدرتمند ارزش برند کیا در طی سالهای اخیر، نشان از تحقق برنامه های اخیر این شرکت در بخش فروش جهانی داشته است کسب رتبه صد برند برتر جهان تاییدی بر اعتبار برند کیا و تجربیات امید بخش اين شرکت است و این موضوع بسیار قابل توجه است که با تکیه بر جوانی و پویایی قادر به دستيابي اهدافی فراتر از انتظار است. علاوه بر پیشروی های عمده کیا در عرضه محصولات، این شرکت جهت بالا بردن سطح آگاهی از این برند بازاریابی به روز و خلاقانه ای در مقیاس وسیع انجام داده است که شامل برنامه های حمایت از وقایع مهم ورزشی مانند جام جهانی ، انجمن ملی بسکتبال ، مسابقات تنیس استرالیا و همچنین حضور موثر در شبکه های اجتماعی ، کمپین های تبلیغاتی و بسیاری برنامه های تبلیغاتی دیگر می باشد.

منبع :اطلس خودرو

4.8/5 - (6 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.