چرا گیربکس zf

چرا گیربکس zf

چرا گیربکس zf بهترین است

دو کلمه: کیفیت تغییر.

گیربکس ۸HP  از شرکت آلمانی ZF به اندازه کافی برای خدمت به اتومبیل های ورزشی سریع است و به اندازه کافی برای سدان های لوکس بزرگ زیباست و عناصر سرعت و نرم بودن را چه در استون مارتین، رولز رویس یا جیپ، ترکیب می کند. در این مقاله از گیربکس zf صحبت میکنیم.

آلبرت دیک، معاون مدیر فن آوری نیروی برق خودرو در پروژهZF ، می گوید: تغییرات بسیار رضایت بخش ۸HP  به علت عوامل کیفیت موتورهای الکتریکی به روش های تولیدی نرم افزار کنترل می باشد. آنها همچنین محصول طراحی اساسی هستند که تعیین می کنند چگونه چهار مجموعه چرخ دنده های سیاره ای، سه کلاچ و دو ترمز در هر گیربکس ۸HP  به هشت نسبت مستقیم نسبت داده شوند.

گیربکس zf چگونه ساخته شد؟

همه شفت های یک دنده ای و دو دنده ای از دو عنصر استفاده می کنند: یکی باز می کند، دیگری می بندد. ۸HP  همچنین شفت های چند دنده ای خاص را با این روش اجرا می کند. با جهش از دنده شش به سوم و حتی هشتم به دو. گیربکس ۸HP  تنها در قالب طولی برای وسایل نقلیه، محور عقب آنها و یا تمام چرخ است، و ما بطور فوق العاده به جایگزین عرضی ٩ سرعته ترجیح می دهیم.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک ZF

در سال ۲۰۱۷، تعدادی گیربکس ۳٫۵ میلیونی برای لیست تولید کنندگان شامل استون مارتین، BMW، فیات کرایسلر، جگوار لندروور و گروه فولکس واگن ساخته شد. علاوه بر عملکرد، جذابیت هشت سرعته در طراحی مدولار چند منظوره است. این می تواند حداکثر خروجی گشتاور را از ۱۶۲ پوند به ۷۷۰ برساند. سازگار با انواع سیستم های تمام و چهار چرخ است، مانند دیفرانسیل مرکزی یکپارچه یا یک جعبه انتقال دو سرعته.

توانایی تعویض مبدل گشتاور موتور الکتریکی، همانطور که BMW انجام داده است، به خودروسازان اجازه می دهد تا انواع هیبرید را با حداقل تغییرات رانشگر تولید کنند .  و مشترکات میان تمام گیربکس های ۸HP  به شرکت ها امکان می دهد که عناصر اصلی را بین وسایل نقلیه  Dodge Demon و Ram 1500، که هزینه های توسعه را به حداقل میرساند به اشتراک گذارد.

اریک برنت مهندس ارشد هشت سرعته و محور عقب گیربکس فیات کرایسلر می گوید: ما جریان قدرت را از طریق تمام برنامه های کاربردی حفظ میکنیم، به طوری که ما می توانیم فراتر از کالیبراسیون، نرم افزار، همه ابزارهایی که باعث می شود تغییرات گیربکس به نرمی صورت پذیرد، انجام دهیم.

آیا گیربکس دو کلاچه به این هماهنگی رسیده؟ شما ممکن است فکر کنید که جواب مثبت است، با توجه به نقص های اخیر آئودی  RS5  و  BMW M5، که از گیربکس دو کلاچه به مبدل گشتاور ۸HP ZF  اتوماتیک تغییر یافته است. این نیز نظر اندی پالمر، مدیر عامل شرکت استون مارتین است که ادعا می کند که ۸ HP ZF، سبک تر، ارزان تر و سریع تر از گیربکس دو کلاچه است. او به ما می گوید ” ده سال پیش، ( دو کلاچه ) مانند گیربکس آینده بود. در حال حاضر گیربکس گذشته است “. اما گیربکس دوکلاچه در ابر خودرو ها امن است.

طول اضافه شده مبدل گشتاور می تواند در طراحی موتور بسیار مهیج باشد، و برنامه های کنترل دقیق مزیت را در شتاب فراهم می کند. مهندسان معتقدند یک جعبه خوب دو کلاچه سریعتر حرکت می کند. مارکوس وایت، مهندس ارشد مک لارن سننا می گوید: ” برای نوع محصول ما، تغییر بسیار سریع است، که عنصر جعبه دنده دو کلاچه به ما کمک می کند. ما فکر می کنیم که هنوز هم یک مزیت سرعت مناسب و معقول است “.

منبع :http://www.jahannews.com

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است پس:

  • حتما به علایمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید چرا که ادامه رانندگی با گیربکس معیوب قطعا موجب آسیب بیش‌تری به گیربکس و در نتیجه تحمیل هزینه‌های بسیار بالا برای شما می‌شود. پس در اولین فرصت  در صورت دیدن علایم مشکل در گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
  • در فواصل توصیه شده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس با دستگاه  اقدام کنید و در صورت کم شدن سطح روغن و نشتی روغن گیربکس خود، حتما به دنبال علت نشتی روغن باشید.
  • سعی کنید تا ملاحظات مربوط به رانندگی با گیربکس اتوماتیک را رعایت کنید که می‌توانید در مقلات سایت با آنها آشنا شوید.
  • برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو مراجعه کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.